redakce | Zprávy / Festivalové | 11.07.2022
Toyota Vangelis přináší soundtrack k letošnímu létu na novém EP Léto s Toyotou, které vyšlo 7. července 2022. Klubový písničkář Toyota Vangelis (Václav Peloušek) vyhledává spolupráce a na EP vytvořil čtyři energetické skladby. Jde o kompilaci písní se současným klubovým zvukem a pozitivní popovou chytlavostí.
Letní melancholii navodí již úvodní skladba Smyk s Tokyo Drift (Pavla Bastlová), která se inspiruje kulturou aut a světem pouličního závodění a zasazuje do něj příběh osobního osamění. Návyková rychlost aut slouží jako metafora rychlosti spotřební společnosti a nemožnosti zpomalit a najít klid. Vokáních vlivů a stylů se vystřídá hned celá řada, od experimentálního trapu inspirovaného Zebra Katz, přes český pop 70. a 80. let, citaci Bad Girls od M.I.A. v Eartheater stylizaci až po současný japonský emo-rap. Z rozpáleného parkoviště startuje i navazující skladba Stones In My Body s Lublaňskou umělkyní Sahareyou (Sarah Al Saleh), která zase používá metaforu aut k budování pocitu sebevědomí při překonávání rozchodu. Skladba je crossoverem hyperpopového zvuku s arabským rapem v chorvatštině a angličtině.
Na hopsavý cover písně Měls mě vůbec rád od Ewy Farne si Toyota Vangelis přizval hyperpopového vokalistu, DJe a producenta litterbina (Jonáš Klos). Jde o propojení pop-punkové energie se ranným zvukem labelu PC music. Ve skladbě se zhmotňuje letní párty s malinovkou u koupaliště a nostalgický návrat do futuristických nultých let. Kolekci skladeb uzavírá Ranní rosa ve spolupráci s madým talentovaným producentem Bols/sLoB (Matěj Dvořák). Skladba se inspiruje atmosférou instrumentálů z okolí labelu Drain Gang (Whitearmor či Mechatok), metalickými prvky (Sophie) a zasazuje do něj vokál, který by mohli napsat klidně bratři Nedvědi. Futuristická táboráková nálada a probouzení se na louce, kde je člověk jen zdánlivě offline.
Přebal vytvořila mladá multimediální umělkyně, designérka a ilustrátorka Farah Sara Kurnik aka VJ Liara T'Soni. Farah inspiruje internetová estetika, gaming, spekulativní design a tvorba postav a světů.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 14.11.2024
Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.
redakce 14.11.2024
Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.
redakce 14.11.2024
Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.
redakce 13.11.2024
Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.
redakce 11.11.2024
Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.
redakce 10.11.2024
Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.