redakce | Zprávy / Nové desky | 10.04.2021
S jarem přichází i roztančený soundtrack oblíbeného dětského seriálu Mlsné medvědí příběhy, který začátkem roku uvedla Česká televize jako večerníček. Veselé melodie se na soundtracku setkávají s hity nazpívanými oblíbenými postavami. Pro děti tak s deskou přichází odměna za těžkou situaci se zavřenými školami i dveřmi bytu. Autorem hudby je Prokop Holoubek, člen skupiny Midi Lidi. Všech 26 epizod seriálu Mlsné medvědí příběhy nedávno odvysílala Česká televize, seriál je nyní ke zhlédnutí na placených video platformách.
Soundtrack s hudbou z Mlsných medvědích příběhů vyšel 1. dubna jako digitální album, které čítá 36 skladeb, z toho 12 písniček, které nazpívali herci David Novotný, Lukáš Příkazký, Jan Vondráček, Robert Mikluš, Jan Cina a Pavla Tomicová a také 24 instrumentálních skladeb. 16. dubna vychází také anglická verze a jsou v jednání i další jazykové mutace pro trhy, kde se seriál vysílá.
Skupina Midi Lidi, které je Holoubek zakládajícím členem, má za sebou několik úspěšných soundtracků, za hudbu k filmu Protektor obdrželi Českého lva. Pro dětský film však nikdy neskládali: „Autorky měly jasnou představu o zvuku, chtěly kombinaci elektroniky a živých nástrojů a to je vlastně zvuk Midi Lidi. Oslovily nás a když jsem jim poslal svá, do té doby kapelou odmítaná dema jako “hudba do večerníčků”, líbila se jim natolik, že mě hned vzaly do týmu. Skládal jsem si tuhle hudbu dlouho jen pro sebe a nikdy mě nenapadlo, že by mohla zaznít ve skutečném večerníčku. Nic se neděje náhodou!“
Hudba, kterou Holoubek pro Mlsné medvědí příběhy složil, obsahuje jak programované elektronické nástroje, tak akustické nástroje hrané naživo i reálné ruchy, slyšíme tam disco i tklivé melodie s klarinetem: „Bavilo mě používat staré analogové syntezátory a předpotopní drummachines, v kombinaci s akustickou kytarou, flétnami či banjem vznikla docela specifická zvuková paleta místy s jemným retro nádechem. Nestydím se přiznat, že k mým formativním vzorům už od dětství patří mj. Zdeněk Liška nebo Petr Skoumal, kteří elektroniku ve filmové hudbě hojně využívali,“ doplňuje Holoubek.
Mlsné medvědí příběhy – Písničky z večerníčku (Bionaut, 2021)
Bandcamp večerníčku
foto © se svolením Prokopa Holoubka
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.