redakce | Zprávy / Festivalové | 16.10.2017
Šestnáctý ročník Přehlídky filmové animace a současného umění zve na minulé i současné obrazové manipulace, premiéry nových projektů klubových světoběžníků Soda Plains a 0comeups, violoncellistu Olivera Coatese nebo průřez dílem vizuální umělkyně Shany Moulton.
Magická povaha prvních experimentů s pohyblivým obrazem, rituály kolektivní divácké zkušenosti ale i pozvolné přelévání vizuálního umění do virtuálního prostoru — to jsou jen některé z fenoménů, jež bude letošní ročník PAFu s podtitulem „Abrakadabra” mapovat. Festival se koná od čtvrtka 7. prosince do neděle 10. prosince 2017 a je koncipován jako pohyblivý prostor pro umění na pomezí výstav, performance, projekcí a přednášek. V průběhu čtyř festivalových dnů se diváci setkají s řadou nově produkovaných děl a performancí připravovaných přímo pro letošní ročník festivalu.
Spolupracovník Elysie Crampton a „tajná zbraň Radiohead”, violoncellista Oliver Coates, jehož média po právu přirovnávají k legendárnímu newyorskému smyčcovému experimentátoru Arthurovi Russellovi, se na PAFu představí hned dvakrát. Společně s vizuálním umělcem Lawrencem Lekem připravuje performance, na niž pak v barokní kapli jezuitského konviktu naváže komorním akustickým koncertem. Z tvorby Lawrence Leka budou rovněž uvedeny snímky Geomancer (2017) a Sinofuturism (1839–2046 AD) (2016). Ve videu Sinofuturism Lek rozvíjí paralelu mezi černošským afrofuturismem a v Asii lokalizovaným sinofuturismem, jež odkazuje k budoucnosti spjaté s umělou inteligencí.
Premiéru nového projektu připravuje také britský producent 0comeups, zástupce radikálního newyorského postklubového labelu Purple Tape Pedigree. V Berlíně usazený brazilský producent Alexis Chan aka Soda Plains na sebe v nedávné době upozornil specifickým zvukem odkazujícím k vaporwave a grimeu. Na PAFu však vůbec poprvé představí nový liveact, v němž komplexně pracuje se zvukovou a vizuální složkou.
V Kalifornii žijící vizuální umělkyně Shana Moulton, jež ve svých videích čerpajících z estetiky dívčích videoblogů prozkoumává současné podoby úzkosti, představí v Olomouci výběr ze své tvorby v rámci série prezentací, projekcí a performance.
Součástí programu bude i výstava a projekce výběru finalistů 11. ročníku soutěže českých pohyblivých obrazů Jiné vize, jejímž kurátorem je v letošním roce ředitel a kurátor pražské galerie Futura Michal Novotný. V rámci festivalu budou také vyhlášeni vítězové soutěže.
16. Přehlídka filmové animace a současného umění v Olomouci
7. - 10. 12. 2017
Olomouc
www.pifpaf.cz
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
redakce 18.11.2024
Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.
redakce 17.11.2024
James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.
redakce 16.11.2024
Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.
redakce 14.11.2024
Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.
redakce 14.11.2024
Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.
redakce 14.11.2024
Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.
redakce 13.11.2024
Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.
redakce 11.11.2024
Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.
redakce 10.11.2024
Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.