redakce | Zprávy / Nové desky | 29.09.2016
Projekt Jupiter 08 - Archeology of Slavic Electronic Sound si na svá ramena naložil neobvyklé břemeno v podobě představování a propagování projektů minulých hudebních generací, které ve své době vykazovaly kvalitu, avšak z politických důvodů neměla možnost expendovat za hranice směrem na Západ. Svůj respekt k tehdejším umělcům projevuje prezentací jejich projektů, které interaguje s počiny dnešních hudebníků. Cílem však nemá být návrat nebo prolnutí obou období, ale rozvoj tradice elektronické hudby, která je často nešťastně spojována s "marasmem spartakidání doby".
Výsledkem spolupráce hudebního labelu Endless Illusion a grafického designera Jana Horčíka (Heavyweight) je první LP legendární kapely z 80. let Omnibus, které právě vychází v podobě dvou-vinylu. Jeho vydání doprovází i magazín, jehož náplní je exkluzivní rozhovor se zakladatelem kapely, Jardou Zajptem. Druhý rozhovor poskytl zástupce současné tuzemské scény DJ Whydie?, známý především jako tvůrce hudebních akcí zaměřujících se na žánry wave/synth (RARE).
Skupinu Omnibus založil Jarda Zajpt s Petrem Dikanem v roce 1979. Byli spolužáci na Elektrotechnické průmyslovce a tak jim elektronika byla velmi blízká. Dikan postupně sestrojil několik zvukových zařízení (klávesy Šílený Fridrich a generátor VSD), které obsluhoval při natáčení, ale i na koncertech. Zajpt, který byl v té době výrazně ovlivněn tvorbou Briana Ena a Roberta Frippa z King Crimson, hrál na kytary s použitím různých efektů, přednatočených pásků, jednoho a více propojených magnetofonů. V letech 1980 - 1982 vznikla první deska Israels. O pár let později (1985) vznikla skupina Rhythmus, která existovala od podzimu 1984 do jara 1986. Zajpt vyměnil kytaru za klávesy a do skupiny přišel Pavel Zvolenský, který programoval a obsluhoval automatické bicí. Trio doplnil Martin Bauer na basovou kytaru.
Vinyl je možné objednávat už nyní na e-shopech Juno Records, Clone.nl, deejay.de, aj. Magazín bude k dispozici na vybraných místech v Praze a webu www.endless-illusion.com.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.