redakce | Zprávy / Nové desky | 27.11.2019
Charismatická Beps a dva kudrnatí Johnnies z Blanska, kteří jsou víc doma v brněnských klubech a barech, vydávají první velkou desku Bare Bones. Nadčasovou odpověď na to nejlepší z blues rocku mají pevně v rukou Ivo Lorenc (kytara) a Miloš Janák (bicí), kteří na ploše devíti nových skladeb rozehrávají zhudebněný sebezpyt zpěvačky a kytaristky Báry Pokorné. Bare Bones vychází 10. ledna 2020 na platformě Full Moon Forum.
„Už to není rock’n’roll, je tam mnohem více místa na hraní si se zvukem. V tom mi hodně pomáhal Amák, třeba tím, že mi při nahrávání kroutil s tremolem,“ popisuje kreativní posun a změnu v přístupu k nahrávání Lorenc. Přestože bez baskytary, osobitá kytarová hra Iva Lorence i Báry Pokorné a vrstevnatý zvuk v produkci Amáka z Golden Hive Studia nenechává prostor hluchým místům. Oproti vřele přijatému debutovému EP Screw Loose Girl si kapela dala načas a výsledkem je komplexní nahrávka s vlivy živelného blues rocku, psychedelie, ale i surovosti a přímočarosti hardcore-punkových kořenů, promítajících se do Janákovy rázné hry na bicí.
Křehká, působivě podaná zpověď Báry Pokorné se v devíti písních dotýká zranění, vztahů, pocitů samoty i žhnoucí vášně. A tam, kde jsou texty nejniternější, vybuchuje hudba všemi směry. Nechybí hymny jako úvodní skladba Fire nebo singl Witch, obdařený temným, až gotickou estetikou oslňujícím videoklipem, jemná titulní Bare Bones nebo téměř ambientní Ballad of Turtledove and Eagle s hostujícím Václavem Havelkou, frontmanem Please the Trees. Beps’n’Johnnies jsou na Bare Bones dospělou kapelou, která navzdory moderním trendům vyšlechtila z tradičních a dřevních žánrů kytarové hudby svou vlastní, osobitou tvář.
Bare Bones vyjde na CD, LP a digitálně, spolu s lednovým číslem ji obdrží také předplatitelé časopisu Full Moon. Pokřtěna bude na domácí půdě, v brněnském klubu Kabinet Múz doprovodí šedesátkovská psychedelie v podání německých Ogrom Circus nebo spřátelení Please the Trees. Ty o den později v pražském Bike Jesus vystřídají domácí Velocet Roll a také Guilty Echoes, jejichž debut Learning to Swim bude pokřtěn stejný večer.
Beps’n’Johnnies – Bare Bones
1. Fire
2. Siren
3. Witch
4. Dresden
5. Bare Bones
6. Diving for Pearls
7. Ballad of Turtledove and Eagle
8. Danse Macabre
9. Exit
Beps'n'Johnnies
fb profil
bandcamp
Křty alba:
28. 1. 2020 Kabinet Múz, Brno + Ogrom Circus (de) + Please the Trees
fb událost
29. 1. 2020 Bike Jesus, Praha + Ogrom Circus (de) + Velocet Roll + Guilty Echoes (křest alba Learning to Swim)
fb událost
Foto © Jan Vrba
Album vychází v rámci projektu Full Moon Forum, který v roce 2020 podporuje Ministerstvo kultury ČR.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.