redakce | Zprávy / Pozvánky | 13.10.2016
Po více než 180 reprízách v německém kabaretním divadle Chamäleon nyní principál souboru Rostislav Novák mladší svůj projekt představí na domovských Jatkách78. Ta se na devět říjnových dnů promění v kabaret.
Inscenace Roots vypráví poetickou a zároveň drsnou historii cirkusového umění skrze osobní příběhy protagonistů. Každý z nich se k cirkusu dostal jiným způsobem. Nyní se setkávají na jevišti, aby s diváky své příběhy sdíleli. Roots jsou cestou starého cirkusu k tomu novému, divokou surrealistickou jízdou i snovým návratem do dětství.
„Projekt Roots byl vytvořen speciálně pro prostor divadla Chamäleon a byl pro mě velkou výzvou. Já ale výzvy miluji – čím větší, tím lepší. Pro mě jsou Roots nádherný novocirkusový zážitek a poetikou také trochu návrat k našemu prvnímu představení La Putyka. Je to vtipná, barevná show s perfektními výkony a, troufám si říct, i se spoustou překvapení,“ říká principál souboru Cirk La Putyka Rostislav Novák mladší.
„Během dvou hodin, které utečou jako voda, se člověku vrátí víra v sílu poetického a uměleckého nového cirkusu,“ napsali o Roots například v německém deníku Der Tagesspiegel.
První polovina inscenace ukazuje vývoj cirkusu od začátku 20. století do roku 1989, který byl pro řadu členů tvůrčího týmu zásadním životním zlomem. Pád železné opony je zároveň i pojítkem mezi Cirkem La Putyka a prestižním kabaretem Chamäleon, pro který představení před více než půl rokem vzniklo. Berlínské divadlo pravidelně vybírá nejlepší cirkusové company, pro něž se vždy na půl roku stane domovem. Tamní kabaretní atmosféru nyní Cirk La Putyka chce vyvolat na Jatkách78.
„Roots jsou pro nás organizační výzva. Hlediště Jatek78 se poprvé promění v kabaretní stolkové sezení. Hrát se bude nejen na jevišti, ale i přímo mezi diváky, kteří si budou moct objednat večeři i nápoje přímo do sálu. Vybírat bude možné minimálně z pěti jídel na menu od Ondřeje Urbana. Stejně tak jako v Chamäleonu tedy diváky čeká nejen umělecký, ale i kulinářský zážitek,“ říká manažer Cirku La Putyka Vít Novák.
V druhé části osm protagonistů odhalí svou cestu k novému cirkusu. Artisty tří různých národností doprovodí autorská hudba Jana Balcara.
Roots uvede Cirk La Putyka mezi 16. až 26. říjnem celkem desetkrát (vedle devíti večerních je v plánu také jedno odpolední představení). Divadlo bude otevřené hodinu a půl před představením. Diváci by neměli chodit na poslední chvíli, aby si mohli v klidu objednat a následně vychutnat novocirkusové menu.
Roots jsou druhou částí trilogie Family Roots in Black Black Woods, kterou Cirk La Putyka uvádí v Pražské tržnici od září do prosince 2016. Na Roots naváží 1. a 2. listopadu reprízy performativní podívané Black Black Woods, která měla na Jatkách78 premiéru v září, a trilogii uzavře v prosinci úspěšná show Family, zatím největší projekt v historii souboru.
Cirk La Putyka: Roots
16.-26. 10. 2016, Jatka 78, Praha
www.laputyka.cz
www.jatka78.cz
redakce 06.11.2024
Party nabídne intimní koncert a klubovou noc v jednom.
redakce 05.11.2024
Knihy jsou zasazeny do jedinečné expozice, která jim zároveň dává vyniknout coby uměleckým artefaktům.
redakce 04.11.2024
Hrabě Orlok bude děsit ze stínů ambientního shoegazu.
redakce 04.11.2024
Příval koncertů přeruší dva večery v rámci Dne poezie, kde uvedou autorská čtení Alžběta Králová a vanjek.
redakce 03.11.2024
Současná formace Gongu slibuje psychedelický zážitek, který vás přenese zpět do 60. let.
redakce 01.11.2024
Listopad v Kabinetu múz rozjedou pražské kluci: dné a Dukla.
redakce 31.10.2024
Těšit se můžete na večer plný uhrančivé experimentální hudby, která se vrací na českou půdu po více než dvaceti letech. Režie: Jednota.
redakce 31.10.2024
Rozhovor s Kaliou Vandever, artist talk Davida Grubbse, workshop o songwritingu a komponování s Jamesem Tothem a přednášku s Thorem Harrisem a další.
redakce 30.10.2024
Večer slibuje podmanivou směsici melancholie a osobitého přístupu k r&b, který osciluje mezi nádechy soulu, gospelu a experimentální elektroniky.
redakce 30.10.2024
Album jde ruku v ruce se dvěma obrazy, které Bert během tvorby namaloval, první z nich se pak zároveň stal obalem desky a ovlivnil i scénografii na chystaném křtu.