redakce | Zprávy / Nové desky | 21.12.2016
První "rodinné" album projektu Papalescu2 se jmenuje Das Teleskop (dalekohled) a skrz něj můžete nahlédnout nejen do nitra zkušeného hudebníka, ale i do duše malého kluka. A že je album plné veselých i melancholických příběhů - to je jeho největší devízou. Je pestré jako nebe plné hvězd, které blikají na obalu tohoto originálního dílka.
Není to zrovna obvyklé, aby se na jednom albu sešly hned dvě generace. V projektu Papalescu2, který tvoří Moimir Papalescu a jeho dnes už 12-letý syn Miki, se tak stalo a vše se vlastně odehrává na jakési virtuální oběžné dráze. Tu ve skutečnosti tvoří dva sousedící pokoje – Mikiho dětský pokoj, plný knížek a hraček, kde uprostřed stojí velká bicí souprava a Moimirova pracovna, přetvořená na plně funkční domácí studio. To vypadá jako řídící kabina kosmické rakety, kterou pak posádka pomocí pák a knoflíků zručně pilotuje. Zde se po večerech fantazíruje a tvoří se příběhy, které naši "piloti" zaznamenávají svými elektrickými přístroji a nástroji.
Album obsahuje 10 skladeb, z nichž titulní Das Teleskop je příběh, který vypráví o klukovi, který si přál k narozeninám hvězdářský dalekohled, aby nemusel večer chodit tak brzo spát. Najdete zde i klasické elektronické skladby, které využívají estetiku Mojmírových tak oblíbených starých mašin, ale v další hitovce Einsamkeit dostane prostor i funky, kde Papalescu jr. na závěr sází čisté disko. Ve skladbě Mondnacht (Měsíční noc) hrají zase otec a syn na flétnu a djembe a hudební základ doplňují samply sovy, které pořídili právě během jedné takové noci, kdy tábořili pod širákem.
Inspirativní obal vytvořil malíř Zdeněk Daněk, který s Moimirem spolupracoval již na albech Magnetik (Laudanum, Wells) a projektu The Stylists. Album vyšlo i díky fanouškovské podpoře oficiálně 19. prosince 2016 u X Production jako vinyl a elektronický download a předcházely ho 2 singly s remixy např. od Armina Effenbergera (Cartonnage), Leona Stevensona (Die alten Maschinen) nebo Janne Marvannena (Lakeside X).
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.
redakce 21.10.2024
Spolu s albem dnes vychází také videoklip k druhému singlu z alba – písni Ulici bičuje déšť.
redakce 18.10.2024
Kolekce skladeb je oproti předchozím výstupům méně zvukově agresivní, místy až písničková. Klang-und-Krach.
redakce 16.10.2024
Album Vilma skúma témy času, spomienok a medzigeneračných vzťahov.
redakce 16.10.2024
Písnička je čisté dark country a z velké části se inspiruje atmosférou první řady TV seriálu True Detective.
redakce 15.10.2024
Bláznivé a groteskné syntetizátorové objatie s dadaistickým textom je venované Hudbe.