redakce | Zprávy / Pozvánky | 14.09.2020
Žánrově nezařaditelní Dead Can Dance ohlašují návrat do Prahy. Jedna z nejpozoruhodnějších formací hudební historie posledních čtyř dekád, vystoupí 2. a 3. 5. v Kongresovém centru Praha.
Magický kontraalt Lisy Gerrard prolínající se s barytonem Brendana Perryho vytváří neslýchanou hudební alchymii, inspirovanou různými hudebními a duchovními kulturami. V jejich hudbě se odráží pohanské rituály a hudba přírodních národů, středověké chorály i evropské, středovýchodní či latinskoamerické folklórní tradice. Výsledkem je uhrančivá hudba, která je navzdory názvu kapely oslavou hudby i života v té nejryzejší podobě. O výjimečnosti této australské kapely jsme se mohli naposledy přesvědčit v loňském roce, kdy byl jejich pražský koncert vyprodaný během dvou hodin.
Dead Can Dance založili Brendan Perry, Lisa Gerrard, Paul Erikson a Simon Monroe v roce 1981 v australském Melbourne. Krátce nato Brendan a Lisa přesídlili do Londýna, kde podepsali smlouvu s tehdy začínajícím vydavatelstvím 4AD. Na jaře 1984 vydali eponymní debutové album a o rok později druhou desku nazvanou Spleen and Ideal, která dosáhla na druhé místo britského nezávislého žebříčku. Další alba následovala ve dvouletých intervalech – Within the Realm of a Dying Sun (1986), The Serpent´s Egg (1988) a Aion (1990). V roce 1993 se hudba Dead Can Dance objevila na soundtracku k filmu Baraka. Obrovským úspěchem v Evropě i USA skončilo vydání další řadovky – Into the Labyrinth z roku 1993. Následující světové turné zachytilo živé album Toward the Within o rok později. Již v té době se oba členové věnovali kromě Dead Can Dance i svým sólovým projektům – Lisa Gerrard natočila svůj debut v roce 1995 a věnovala se také skládání filmové hudby. O rok později vyšlo společné album Spiritchaser.
fotogalerie z minulého vystoupení v Praze zde
Dead Can Dance oficiálně oznámili konec spolupráce v roce 1998 a v roce 1999 vydal také svůj debut Brendan Perry. V roce 2005 proběhlo jedno světové reunion turné, ale plnohodnotné obnovení společného fungování Lisy Gerrard a Brendana Perryho jako Dead Can Dance můžeme datovat rokem 2011. V roce 2012 potvrdili comeback nahrávkou Anastasis. Po šestileté pauze se přihlásili před dvěma lety se zatím posledním studiovým albem Dionysus.
redakce 15.12.2024
Tato píseň z chystaného alba přináší směs melancholie, intimity a inovativního hudebního přístupu.
redakce 14.12.2024
Hudba kapely Moře dní je vystavěná na základech psychedelie a popového písničkářství a čerpá z vlivů Deža Ursinyho, Mac DeMarca nebo The Brian Jonestown Massacre.
redakce 12.12.2024
Nyní přichází s výjimečnou spoluprací s norským tubistou Danielem Herskedalem a studenty FAMU.
redakce 11.12.2024
Koncept Hihihahaholek je založen na zkoumání dívčího světa, který dokáže přetvářet autorky v jakási jejich „růžová, superdívčí” alter ega.
redakce 10.12.2024
Můžete očekávat řadu kratších setů za přispění dalších hudebníků a vizuálních umělců. Tyto se mohou dít i bez předchozího oznámení.
redakce 09.12.2024
Reidy čím dál více začalx zapracovávat jednak elektronické procesování, které doplňuje hru o nové barvy a ozvěny, jednak originálně využitý autotune.
redakce 08.12.2024
Připravte se na večírek, kde se srdce rozezní víc než rolničky na saních a atmosféra bude hřejivější než svařák na zasněženém náměstí.
redakce 04.12.2024
Oldschoolové syrové groovy The Spermbankers, zvukoví inovátoři The Young Gods a František Skála v doprovodu přátel.
redakce 02.12.2024
Leeb0rn zvou novým klipem k písni Exchange do brněnského klubu Alterna.
redakce 02.12.2024
Video, v ktorom sa symbolická príbehová línia miesi s civilnými zábermi, reaguje na odkaz piesne, dotýkajúcej sa tienistých zákutí medziľudských vzťahov.