redakce | Zprávy / Pozvánky | 14.09.2020
Žánrově nezařaditelní Dead Can Dance ohlašují návrat do Prahy. Jedna z nejpozoruhodnějších formací hudební historie posledních čtyř dekád, vystoupí 2. a 3. 5. v Kongresovém centru Praha.
Magický kontraalt Lisy Gerrard prolínající se s barytonem Brendana Perryho vytváří neslýchanou hudební alchymii, inspirovanou různými hudebními a duchovními kulturami. V jejich hudbě se odráží pohanské rituály a hudba přírodních národů, středověké chorály i evropské, středovýchodní či latinskoamerické folklórní tradice. Výsledkem je uhrančivá hudba, která je navzdory názvu kapely oslavou hudby i života v té nejryzejší podobě. O výjimečnosti této australské kapely jsme se mohli naposledy přesvědčit v loňském roce, kdy byl jejich pražský koncert vyprodaný během dvou hodin.
Dead Can Dance založili Brendan Perry, Lisa Gerrard, Paul Erikson a Simon Monroe v roce 1981 v australském Melbourne. Krátce nato Brendan a Lisa přesídlili do Londýna, kde podepsali smlouvu s tehdy začínajícím vydavatelstvím 4AD. Na jaře 1984 vydali eponymní debutové album a o rok později druhou desku nazvanou Spleen and Ideal, která dosáhla na druhé místo britského nezávislého žebříčku. Další alba následovala ve dvouletých intervalech – Within the Realm of a Dying Sun (1986), The Serpent´s Egg (1988) a Aion (1990). V roce 1993 se hudba Dead Can Dance objevila na soundtracku k filmu Baraka. Obrovským úspěchem v Evropě i USA skončilo vydání další řadovky – Into the Labyrinth z roku 1993. Následující světové turné zachytilo živé album Toward the Within o rok později. Již v té době se oba členové věnovali kromě Dead Can Dance i svým sólovým projektům – Lisa Gerrard natočila svůj debut v roce 1995 a věnovala se také skládání filmové hudby. O rok později vyšlo společné album Spiritchaser.
fotogalerie z minulého vystoupení v Praze zde
Dead Can Dance oficiálně oznámili konec spolupráce v roce 1998 a v roce 1999 vydal také svůj debut Brendan Perry. V roce 2005 proběhlo jedno světové reunion turné, ale plnohodnotné obnovení společného fungování Lisy Gerrard a Brendana Perryho jako Dead Can Dance můžeme datovat rokem 2011. V roce 2012 potvrdili comeback nahrávkou Anastasis. Po šestileté pauze se přihlásili před dvěma lety se zatím posledním studiovým albem Dionysus.
redakce 15.11.2024
Poetické písně zahrnují jak klasický pop, tak lo-fi elektroniku, přesto vždy zní zranitelně, upřímně a autenticky.
redakce 13.11.2024
Singl Všechno se rozpadá představuje upřímnou a syrovou výpověď doprovázenou kytarovým zvukem a zrnícím chromatickým klipem.
redakce 12.11.2024
Její nová tvorba se nese na vlnách improvizace, silné atmosféry a inovativních zvukových krajin.
redakce 11.11.2024
Kromě dvou velkých koncertů Katarzie je do konce roku naplánováno i několik komornějších vystoupení.
redakce 11.11.2024
Audiovizuální esej vytvořena k výročí Boje za svobodou a demokracii se bude promítat v CAMPu.
redakce 10.11.2024
Ve filmu rezonuje i rivalita, jež za minulého režimu vládla mezi českými architekty a jejich slovenskými kolegy.
redakce 09.11.2024
Ke své výtvarné tvorbě se dostal právě během hudebních turné, kdy začal pracovat na menších plátnech v hotelových pokojích.
redakce 08.11.2024
V Beseder Gallery zazní premiéra skladeb z nového alba Red Landscape v podání saxofonisty Jureho Pukla a klavíristky Kristiny Barty.
redakce 07.11.2024
Song na téma ubíhající krajiny za oknem auta chtěl Ventolin udělat už mnoho let.
redakce 06.11.2024
Party nabídne intimní koncert a klubovou noc v jednom.