redakce | Zprávy / Nové desky | 22.04.2018
Tomáš Dvořák (Floex) vykročil k dalšímu stádiu své tvorby a společně s britským producentem Tomem Hodgem připravil unikátní konceptuální album balancující na pomezí soudobé vážné hudby a elektroniky. Desku A Portrait Of John Doe ohlašuje pilotní singl Wednesday (Is The New Friday), který vychází společně s remixem od skotské kapely Hidden Orchestra. Vydání alba u prestižního britského labelu Mercury KX (Decca Classics/Universal) je naplánováno na červen.
Nahrávka A Portrait Of John Doe (volně přeloženo Portrét Jana Nováka) vznikala ve spolupráci se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu. Odkazuje ke každodenním okamžikům našeho života jako protiváze neutuchající honby za výkonem, aktivitou a jedinečností, která je pro dnešní dobu tak charakteristická. Není portrétem někoho konkrétního, a zároveň je portrétem kohokoli. Je hudebním ztvárněním příběhu obyčejného člověka ve světě, který se nachází v napjatém očekávání 4. průmyslové revoluce.
Výzvám hrdina alba čelí humorem, nadsázkou a vnitřní imaginací. „Singl Wednesday (Is The New Friday) si neklade za cíl vytvářet apokalyptickou, či orwellovskou vizi. Jan Novák je normální, průměrný a zaměnitelný člověk, který nijak netrpí. Oslavujeme krásu jeho každodennosti a příběhy, které všichni známe a které nás spojují. Člověk nemusí být hrdinou ani nemusí v něčem excelovat, a přesto může žít hluboký a hodnotný život. Nemusíme být přece géniové, abychom mohli zažívat krásné věci,“ říká Floex.
Skladby, jež album A Portrait Of John Doe charakterizuje patrně nejlépe, se chytl také Joe Acheson z kapely Hidden Orchestra, která k singlu připravila remix. „Nejedná se o naši první kooperaci, na svém kontě mám dohromady už tři remixy pro Hidden Orchestra a několik kolaborací, naopak jeden remix od Joe Achesona se objevil na mém EP Gone. Také jsme si vzájemně hostovali na koncertech,“ dodává Floex.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.