redakce | Zprávy | 13.04.2021
Tomáš Dvořák aka Floex vydává singl Pape And Tura z připravovaného herního soundtracku adventury Papetura polského vývojáře Tomasze Ostafina. Po Samorost 2 a 3, Machinarium a Pilgrims se jedná o pátý Floexův herní soundtrack a vůbec první mimo herní studio Amanita Design. Všechna alba vyšla u českého vydavatelství Minority Records, ani Papetura na LP a v digitálním formátu, s datem vydání 7. května, nebude výjimkou.
Uběhlo dlouhých šest let než si Petums, tedy Tomasz Ostafin, splnil sen a představil svůj papírový svět v logické adventuře Papetura herní veřejnosti. Není divu. Od scenérií, přes drobné detaily či mlhovinu, po hlavní postavy přátel Papeho a Tury, bylo vše vyrobeno z papíru s lepidlem a následně animováno. „Hry, obzvláště ty nezávislé, se často vytvářejí řadu roků, s Tomaszem jsme v kontaktu snad pět let. Na začátku jsme se bavili o tom, že by použil již mnou složenou hudbu, ale když se projekt začal rýsovat konkrétněji, bylo jasné, že vznikne plnohodnotná spolupráce. Je obdivuhodné, že si Tomasz prakticky všechno kromě zvuku a hudby vytváří sám. A tak to možná ještě o kus déle trvá. Bylo zajímavé sledovat, jak se jeho idea prohlubuje, jak se z nevinného nápadu stává působivá realizace. Intenzivněji jsme na projektu pracovali poslední tři roky. Společná tvorba se odehrávala ve vlnách, období většího klidu byla následována intenzivní prací střídanou reflexí. Nesnažili jsme se nic uspěchat, chtěli jsme tomu dát tolik času, kolik věc potřebovala,“ říká Floex.
Námět přitom nemůže být aktuálnější. Papetura vychází z Ostafinových životních prožitků, vypráví o boji se samotou a nacházení nových přátelství. Příběh beze slov promlouvá k hráči úchvatným zpracováním, hrou světla a stínu a především Floexovým hudebním doprovodem. Ačkoliv je singl Pape And Tura poměrně dramatický, stejně jako snaha Papeho a Tury zabránit monstrům, temnotě a spalujícímu ohni zničit jejich jemný papírový svět, celé album se nese spíše v ambientní neoklasické poloze. „Pape And Tura jednoznačně vyčnívá i díky violoncellu Tomáše Jamníka a houslím Evy Jamníkové. Skladba je ve hře klíčová a doprovází zásadní momenty v jejím vývoji. Název naznačuje, že má co dočinění s ústředními postavami Papetury, jejichž svazek je v daný moment prověřován,“ dodává k singlu Floex.
více o projektech Floexe zde
redakce 23.01.2025
V projektu Me/Machine Jojo Mayer propojuje analogové bubnování s umělou inteligencí v improvizovaném duetu, kde stroj imituje člověka a člověk imituje stroj.
redakce 22.01.2025
První singl ze stejnojmenného devítiskladbového alba Fragile Open ztělesňuje estetiku celého alba a koncepci Fetisheye jako dua.
redakce 22.01.2025
Acid Row a Redzed s kapelou zahrají své typicky energické sety a naživo dojde premiérově na společné covery.
redakce 22.01.2025
Letošní program nabídne filmy rozebírající vliv sociálních sítí nebo ruskou propagandu a na celospolečenské fenomény upozorní i skrze individuální příběhy.
redakce 21.01.2025
Charli xcx, Sophie, Heartworms, Touché Amoré, Nina Kohout, Dvě slunce a spoustu dalších. V čísle i v playlistu k němu.
redakce 21.01.2025
Projekt A/C kombinuje prvky triphopu s postpunkovou kytarou. Nese stopy špíny, estetiku surovosti a upřímnosti.
redakce 21.01.2025
Letošní ročník slibuje divoké novinky od temného operního undergroundu a křehkých emocí až po generativní syntézu a klubové vibrace.
Michal Pařízek 20.01.2025
Nevedl, jen naznačoval. Nevysvětloval, ukazoval možnosti. Svět bez něj bude bezesporu smutnější místo, bylo by mnohem snazší vědět, že tam někde je.
redakce 20.01.2025
Zastřené rádiové zvuky vybízí k otázce, jestli nakonec nejde o rozhlasovou hru z jiné dimenze.
redakce 20.01.2025
Klasika newyorského hardcoru v Lucerna Music Baru, kdo s nimi?