Anna Mašátová | Zprávy / Pozvánky | 01.10.2015
Country zdaleka nemusí být jen z Nashvillu a od vkročení alternativní country na hudební scénu už také uběhlo pár desítek let. Před dvěma lety vznikla virtuální platforma zastřešující to nejtemnější a nejzajímavější nejen z alt country. Death Roots Syndicate se zaměřuje na pochmurnější podobu folku, blues, country a bluegrassu, vycházející z tradic amerického kontinentu, prolezlou pachem šantánů, zapadlých špeluněk i krchova. A právě ze stáje Death Roots Syndicate vyrážejí na podzimní turné dvě kapely z odlišných kontinentů – Black Claw z Vancouveru a finská Seuora, které se v rámci své evropské šňůry zastaví v novém bratislavském pubu v historickém domě ze 13. století Black Well, nedávno otevřeném kulturním prostoru Platforma Troppau v Opavě a pražském klubu Buben.
Inspirovaná amerikanou, Johnnym Cashem či Those Poor Bastards se v pustých lesích kanadské divočiny zrodila naštvaná, primitivní muzika Black Claw. Severoamerická black country si libuje v divokých vystoupeních a vykreslování pošmourných odstínů ještě o poznání krutějších než dokáže zachytit studiový materiál. Do Prahy přijede Reverend Black Claw představit čtvrté album, letošní Thieving Bones. Osmi písním v pádivém tempu a s rázným banjem dominuje Reverendův hlas, burácivý a nekompromisní jako motorová pila, těšte se na canadian noir one man show chlapíka s vizáží vyhazovače nočního baru po setkání s bandou deklasovaných zmetků.
O neveselých stránkách lidského bytí i hororových historkách s notnou dávkou slovanské melancholie vypráví finská Seuora, v současné době duo kytaristy a zpěváka Reverenda Funguse a Johnnyho “Jugse” Backwatera na basu a perkuse. Tak trochu jiný blues band, kombinující elementy zašlé slávy kabaretů, death blues a evropského noir-folku, pochází z Jyväskylä, neblaze proslulého studentského města s vysokou nezaměstnaností a čilým zločineckým podhoubím. O inspiraci proto nemá Seuora nouzi. Za tři roky trvání má kapela na kontě dlouhohrající desku The OddBeats, EP The Electric Chair a několik bizarních nahráveka singlů. “Kdyby byl Tom Waits gothic žijící v močálech, mohl by znít tak nějak jako tahle kapela. Seuora je kombinací doom blues, swamp rocku s duší Halloweenu a náznakem folku,” popisuje zahraniční kritika kapelu. Ta tuzemská jen suše trousí: „Potlachu Captaina Beefhearta s Karlem Hašlerem uprostřed hlubokého lesa na drogové mýtince by se chtěl zúčastnit každý poctivý tramp.“
Víte snad o lepší přípravě na Halloween a Dušičky?
Black Claw (can) + Seuora (fin)
24. 10. 2015, Black Well, Bratislava
25. 10. 2015, Platzforma Troppau, Opava, 19:00
Facebook události Opava
26. 10. 2015, Klub Buben, Praha, 20:30
Facebook události klub Buben
redakce 25.11.2024
Brněnskou scénu ovládnou melancholické melodie, nasáklé reverbem, spojené s výraznými syntezátorovými linkami.
redakce 23.11.2024
Procítěné balady, jedinečný hlas a taky humor, se kterým se Alex Warren obrací do let, kdy mu nebylo do skoku. Hudba, u které se krásně sní.
redakce 23.11.2024
Podpora hudebního sektoru proběhne v tematických okruzích hudební export, prostory pro živou hudbu a digitální oběh a zapojení publika.
redakce 22.11.2024
Jejich kytarový zvuk čerpá jak z odkazu Joy Division, tak i ostrovních současníků Fontaines D.C., Idles nebo Shame.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 18.11.2024
Witch’n’Monk vytvářejí v nejlepším smyslu ztřeštěnou fúzi několika žánrů pro flétnu, vokál a kytaru.