Popluh | Články / Reporty | 29.10.2015
Pondělní večer v pražském klubu Buben patřil hodně temné country. Dostaveníčko si tu dali dvě akvizice labelu Death Roots Syndicate, specializujícího se na "dark" odnože žánrů jako country nebo folk. Vše pěkně zdarma ke stažení, takže pěkná porcička zábavy na dlouhé (pod)zimní večery, kdy tma přichází brzo.
I nad Prahou už vládla tma, když jsem scházel do podzemních prostor klubu Buben. Pondělní termín v pracovním týdnu rozpůleném státním svátkem nejspíš udělal své, alespoň co se týče počtu diváků. Ne že by to někomu z přítomných nějak zásadně vadilo. Prvním chodem byl pořádně syrový flák temného blues/country z Finska - Seuora. Reverend Fungus, křížící zapomenutého skandinávského syna Boba Marleyho s neo příznivcem Ku Klux Klanu preludoval na elektronické dobro, a Johnny “Jugs” Backwater se vzhledem průměrného středoškolského učitele s nadprůměrným vousem hrál rukama na basu a nohama na bicí. A všechno, co z toho lezlo, znělo jako ty nejlepší b-sides alternativního Toma Waitse, vyrůstajícího v bažině. Žádné nadýchané rochnáníčko ve vlastním temníčku, ale jednoduchá úderná hudba, jednoduché úderné songy. A fungovalo to dokonale.
To se nedá říct o tom, co následovalo. Hudba Black Claw je skvělá, a pokud máte rádi alternativní country, určitě si ji oblíbíte. Problém je, že v plné palbě je to hudba pro alespoň tři hudebníky a pro více než málo diváků. Lidi ztrácející se v prostoru se s tím vyrovnávali pomocí piva & cigaret, Black Claw se s nedostatkem spoluhráčů vyrovnával přednahranými hudebními podkresy. V průběhu večera se přiznal, že na svém banju má pouze tři struny a taky prohodil něco o nalomeném krku. Punkový spirit byl v Bubnu ten večer přítomen. Asi nejlépe to shrnul kamarád, když v půlce setu, kdy hudba burácela a jediný hudebník na pódiu v klidu ucucával pivo, prohodil: "Ty vole, na to se ani nedá pařit, jak je to super, ale je to taková diskotéka." A měl pravdu, sice hodně temná, ale pořád diskotéka. A agresivní hra na pošramocené banjo a hlas, který by (stejně jako jeho majitel) mohl řezat stromy, na tom nic moc nezměnila. Nezbývá než doufat, že se Black Claw ještě někdy vrátí a že při temných toulkách kanadskými lesy narazí na nějaké spoluhráče.
Black Claw (can) + Seuora (fin)
26. 10. 2015 Klub Buben, Praha
foto © Barka Fabiánová
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.