redakce | Zprávy / Nové desky | 03.12.2015
Po loňském debutu Hydroxid se HRTL vrací s novým albem Dataloss. Jak napovídá název, tvůrčí proces zahrnoval i kompletní ztrátu nahraného materiálu, jenž poté HRTL nahrál znovu po paměti. V jeho případě to ovšem není na škodu – HRTL produkuje hudbu konstantně, jeho tracky se neustále vyvíjí a proměňují. Nezáleží na tom, zda hraje doma nebo na koncertě – klíčem jeho tvorby je improvizace vycházející z analogie jeho mentálních procesů s principy, na jakých funguje jeho hudební nástroj: modulární syntezátor. Stejně tak jako HRTL operuje se svou hudební pamětí, myšlenkovými strukturami a spontánní kreativitou, tak používá algoritmy, generuje náhody a pracuje s pravděpodobností u svého moduláru. Dataloss je výsledek desítek hodin nahraného materiálu, ze kterého smíchal ty nejlepší kousky.
Titulní skladba Komodor Miami, ke které vzniklo zbrusu nové video, se nese v klasickém zvuku HRTL, kombinující odlehčený house se zaprášeným nádechem osmdesátek. Ty jsou cítit i z dalších skladeb, Dataloss je ale obecně proměnlivější a hravější, co se týče rytmů i nálad. Zejména druhá strana kazety je experimentálnější a kromě energického techno hitu Magenta Panther tam narazíme i na bublavé techno. HRTL na Dataloss dokazuje, že se svým (také se vyvíjejícím) modulárním syntezátorem je plně srostlý a dokáže s jeho pomocí během okamžiku vyčarovat propracovanou a hravou hudbu s bohatou zvukovou paletou a poutavými strukturami, přechody a změnami.
Leoš Hort alias HRTL je špičkový performer na modulární syntezátor a zakladatel brněnského kazetového vydavatelství Bükko Tapes, které vydává hudbu východoevropských bedroom producentů. Zároveň je členem kolektivu Bastl Instruments, kteří vyrábí hand-made open-source hudební hardware.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.