redakce | Zprávy / Nové desky | 25.04.2021
Hudebník, malíř a grafik vystupující pod maskou a jménem Jaf 34 vydává debutové album s názvem Empty na téma koloběhu života a jeho prázdnoty.
Projekt Jaf 34 vznikl roku 2014, když umělce oslovili VR/Nobody pro spolupráci na skladbě Gone. Následně začal Jaf 34 zaznamenávat riffy, učit se samotný vznik skladeb a produkovat dema. Touha po rozšíření palety zvuku vedla k přizvání dalších hudebníků. Empty je tvořeno přesahy do post rocku, alternativního rocku i shoegaze s množstvím ambientních a synťákových ploch. „Na počátku projektu stála smrt v mojí rodině, která celou věc hodně nakopla. Vlastně jsem chtěl album zemřelému věnovat. Emoce, kterou jsem prožíval, mi stanovila i koncept, zjistil jsem ale, že je to téma hodně široké, dá se na něj nahlížet z mnoha úhlů. Ať už je to prázdnota osobní či vyprázdněnost společenská, což odráží i jednotlivé tracky a videa,“ přibližuje název alba Jaf 34.
Na desce uslyšíte vokály Vojtěcha Filipa, Jakuba Daše (Nikitin), Viktorie Marksová (Houpací koně) a Petry Hanáčkové, za bicí usedli Jirka Bendl (Manon meurt) a Oskar Pilař (ex-Peter Pan Complex), baskytary natočili Michal Hanáček (ex-Baro Chandel) a Jakub Chaba (ex-Peter Pan Complex), dále hostovali pianista Petr Voruda (ex-Baro Chandel) a David Novotný (Himalayan Dalai Lama) na synťáky. O mix a master se postaral Martin Havlen v Re-Sound studiu. „Ve výsledku to tak přirozeně fluktuovalo, až se na desce podílelo deset lidí, kteří jako dílky skládačky přesně zapadli do celého konceptu. Nicméně v současné době plánuji stálejší sestavu, aby vše odsýpalo. Pracovat s tolika hudebníky byla skvělá, ale časově náročná zkušenost. Práce zabrala i kvůli coronaviru více než tři roky. V tuto chvíli chci kapelu personálně ustálit,“ dodává Jaf 34 k plánům.
Sám Jaf 34, vyznávající futurismus, coby progresivní nastavení mysli, skrývá svou identitu pod zrcadlovou maskou symbolizující reflexi okolního světa v tvorbě. Zároveň vyzývá posluchače, aby nevztahovali svou pozornost na povrchní záležitosti - jakou může být fyzický vzhled.
redakce 24.11.2024
Petra Mazocha a Jiřího Libánského spojuje piano, obrazotvornost a touha nechat hudbu svobodně promlouvat.
redakce 24.11.2024
Nahrávka sa nesie zväčša v pomalšom tempe, má popovú štruktúru, ale ozvú sa občas aj džezové ši swingové vplyvy.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.