redakce | Zprávy / Nové desky | 25.04.2021
Hudebník, malíř a grafik vystupující pod maskou a jménem Jaf 34 vydává debutové album s názvem Empty na téma koloběhu života a jeho prázdnoty.
Projekt Jaf 34 vznikl roku 2014, když umělce oslovili VR/Nobody pro spolupráci na skladbě Gone. Následně začal Jaf 34 zaznamenávat riffy, učit se samotný vznik skladeb a produkovat dema. Touha po rozšíření palety zvuku vedla k přizvání dalších hudebníků. Empty je tvořeno přesahy do post rocku, alternativního rocku i shoegaze s množstvím ambientních a synťákových ploch. „Na počátku projektu stála smrt v mojí rodině, která celou věc hodně nakopla. Vlastně jsem chtěl album zemřelému věnovat. Emoce, kterou jsem prožíval, mi stanovila i koncept, zjistil jsem ale, že je to téma hodně široké, dá se na něj nahlížet z mnoha úhlů. Ať už je to prázdnota osobní či vyprázdněnost společenská, což odráží i jednotlivé tracky a videa,“ přibližuje název alba Jaf 34.
Na desce uslyšíte vokály Vojtěcha Filipa, Jakuba Daše (Nikitin), Viktorie Marksová (Houpací koně) a Petry Hanáčkové, za bicí usedli Jirka Bendl (Manon meurt) a Oskar Pilař (ex-Peter Pan Complex), baskytary natočili Michal Hanáček (ex-Baro Chandel) a Jakub Chaba (ex-Peter Pan Complex), dále hostovali pianista Petr Voruda (ex-Baro Chandel) a David Novotný (Himalayan Dalai Lama) na synťáky. O mix a master se postaral Martin Havlen v Re-Sound studiu. „Ve výsledku to tak přirozeně fluktuovalo, až se na desce podílelo deset lidí, kteří jako dílky skládačky přesně zapadli do celého konceptu. Nicméně v současné době plánuji stálejší sestavu, aby vše odsýpalo. Pracovat s tolika hudebníky byla skvělá, ale časově náročná zkušenost. Práce zabrala i kvůli coronaviru více než tři roky. V tuto chvíli chci kapelu personálně ustálit,“ dodává Jaf 34 k plánům.
Sám Jaf 34, vyznávající futurismus, coby progresivní nastavení mysli, skrývá svou identitu pod zrcadlovou maskou symbolizující reflexi okolního světa v tvorbě. Zároveň vyzývá posluchače, aby nevztahovali svou pozornost na povrchní záležitosti - jakou může být fyzický vzhled.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.
redakce 21.10.2024
Spolu s albem dnes vychází také videoklip k druhému singlu z alba – písni Ulici bičuje déšť.
redakce 18.10.2024
Kolekce skladeb je oproti předchozím výstupům méně zvukově agresivní, místy až písničková. Klang-und-Krach.
redakce 16.10.2024
Album Vilma skúma témy času, spomienok a medzigeneračných vzťahov.
redakce 16.10.2024
Písnička je čisté dark country a z velké části se inspiruje atmosférou první řady TV seriálu True Detective.
redakce 15.10.2024
Bláznivé a groteskné syntetizátorové objatie s dadaistickým textom je venované Hudbe.