redakce | Zprávy / Nové desky | 18.10.2024
Dvojice WW/RLLX vydává na labelu Klang-und-Krach novou nahrávku Ending Spaces. Typické syntezátorové plochy jsou tentokrát doplněny elektrickou kytarou, pianem a vokálem v čistší a méně hlukové podobě, než bylo dosud pro projekt obvyklé.
WW/RLLX je spolupráce Martina Sýkory a Luboše Rezka, která vznikla jako protnutí dvou sólových projektů s kořeny v kolektivu Klang-und-Krach (White Wigwam a Rouilleux). White Wigwam tvoří na modulárním syntezátoru zvukové abstrakce, které nabízejí okouzlující cizost psychedelie i známost analogové elektroniky, od minimalistických rytmů po dronové plochy. Rouilleux charakterizuje introvertní skladatelství, které organicky zapojuje drone, hluk i fragmenty kytarových žánrů. Jeho tvorba se nikdy docela nezříká volných forem, klíčové jsou ale silné melodie a především hlas, plný naléhavosti a temných podtónů.
Projekt WW/RLLX inicioval v roce 2018 Václav Adam z Letmo Productions jako bonus k sólovým koncertům obou aktérů v Soulkostele ve Vernéřovicích. O dva roky později vznikla v produkci dvojice 1a1 (později label Antimother) a Punctum Tapes první studiová nahrávka Dune Glows, následovaná několika koncertními záznamy, mj. z vystoupení před Drew McDowallem nebo Andreou Belfim.
Nové album Ending Spaces je jejich druhou nahrávkou, která kromě digitální verze vychází i na kazetě. K syntezátorovým a pianovým částem nahraným mezi lednem a květnem 2024 postupně přibyly vrstvy elektrické kytary a vokálů v netradičně čisté podobě. V jedné ze skladeb přispěl ke zvukové pestrosti Jorge Boehringer (Core of the Coalman) zefektovanou violou. Výsledkem je kolekce skladeb, která je oproti předchozím výstupům méně zvukově agresivní, místy až písničková, ačkoli se nevzdává typické dronové meditativnosti a postupného rozvíjení repetitivních motivů. Nahrávka vyšla 15. října na labelu Klang-und-Krach, 16. října projekt vystoupí v pražském klubu Punctum, po pěti letech opět jako support Drew McDowalla.
WW/RLLX – Ending Spaces (Klang-und-Krach, 2024)
Bandcamp vydavatelství
foto © se svolením vydavatelství KLaNGundKRaCH
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.