redakce | Zprávy / Pozvánky | 06.02.2020
Takřka čtyři roky trvalo než elektropopová diva Jessy Lanza ohlásila návrat na hudební scénu. Novou, zatím nepojmenovanou deskou naváže na silný debut Pull My Hair Back z roku 2013 a o tři roky mladší, skvěle přijatou nahrávku Oh No. V MeetFactory své něžné songy představí ve čtvrtek 5. března 2020.
Jessy Lanza je dcera dvou hudebníků, muzice se tak věnovala od dětství, hrála na piano a klarinet, studovala klasický jazz na Concordia University a byla učitelkou hudby. Během své kariéry stihla vystoupit po boku Caribou. DJ Rashada nebo nahrát vokály pro The Galleria, projekt house producenta Morgana Geista. Minimalistický subtilní pop. Propojení tradiční taneční hudby s progresivní elektronikou. Retro estetika se současným zvukem. Vedle toho je kanadská zpěvačka označována po boku FKA twigs nebo Kelely za naději současného a alternativního R&B. Její unikátní postavení na popové scéně podtrhuje, že dosavadní dvě alba vydala na Hyperdubs Records, nezávislém labelu, který podporuje progresivní a experimentální taneční hudbu. Na začátek roku 2020 ohlásila po téměř čtyřleté pauze vydání nové nahrávky a vzbudila tak mezi fanoušky velká očekávání. Přesné datum zatím není známo, Jessy prozradila jen opětovnou spolupráci s Jeremy Greenspanem ze spřízněných Junior Boys. S novinkou se vydává na evropské tour, při kterém zavítá i do smíchovské továrny.
soutěž (pro registrované) o dvě vstupenky na pražský koncert Jessy Lanza probíhá do 2. března 2020 zde
Svou druhou deskou Oh No (2016) vzala dech kritikům, sbírala pochvalné recenze a zabodovala ve významných žebříčcích. Pozdvižení však Jessy Lanza způsobila už svým debutem Pull My Hair Back (2013). Oh No je ceněné především za silné, byť aranžemi obnažené songy s na první poslech rozpoznatelným rukopisem, který přes intenzivní emoce nesklouzává ke klišé či kýči. Otisklo se do něj i její zalíbení v osmdesátkovém japonském synth popu, který reprezentuje např. kapela Yellow Magic Orchestra. V textech bojuje s každodenními úzkostmi a stresem a dokáže tak citlivě a s určitou mírou roztomilosti bodnout do běžných problémů současné generace. Ostatně její autentický a skromný projev bez manýr patří mezi devízy, díky kterým si získala srdce posluchačů.
redakce 25.12.2024
Inspirován jmény jako Joesef, Phoebe Bridgers anebo Sam Fender skládá hudbu, která je osobní i osobitá.
redakce 23.12.2024
Všechno si dělá sám, od nahrávání, produkce, mixů až po marketing. A proto je to všechno tak jedinečné.
redakce 20.12.2024
Americký skladatel Rafael Anton Irisarri vytváří své kompozice z vrstev bujných a přitom éterických zvuků, do nich své posluchače zabalí jako do peřiny.
redakce 20.12.2024
Charakter Moin jako vedlejšího projektu se změnil nejpozději v roce 2021, kdy duo doplnila bubenice Valentina Magalleti.
redakce 19.12.2024
Tvorba amerického sesterského dua Sierry a Biancy Casady alias CocoRosie v sobě unikátním způsobem spojuje prvky popu, blues, elektroniky, hip hopu a opery.
redakce 15.12.2024
Tato píseň z chystaného alba přináší směs melancholie, intimity a inovativního hudebního přístupu.
redakce 14.12.2024
Hudba kapely Moře dní je vystavěná na základech psychedelie a popového písničkářství a čerpá z vlivů Deža Ursinyho, Mac DeMarca nebo The Brian Jonestown Massacre.
redakce 12.12.2024
Nyní přichází s výjimečnou spoluprací s norským tubistou Danielem Herskedalem a studenty FAMU.
redakce 11.12.2024
Koncept Hihihahaholek je založen na zkoumání dívčího světa, který dokáže přetvářet autorky v jakási jejich „růžová, superdívčí” alter ega.
redakce 10.12.2024
Můžete očekávat řadu kratších setů za přispění dalších hudebníků a vizuálních umělců. Tyto se mohou dít i bez předchozího oznámení.