redakce | Zprávy / Nové desky | 21.12.2018
Česko-britská skladatelská dvojice Floex a Tom Hodge svou unikátní show s virtuálním orchestrem okouzlili nejen Českou republiku a Slovensko, ale také Moskvu a Petrohrad. Impozantní zážitek pak zažili návštěvníci jejich vystoupení v londýnské Queen Elizabeth Hall. Řada z nich byla přesvědčená, že koncert probíhá s kompletním Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu. Právě se SOČRem dvojice své album A Portrait of John Doe, aktuálně nominované na album roku v cenách české hudební kritiky Apollo 2018, původně natočila. A nyní vychází čtyřskladbové EP obsahující živý záznam ze společného vystoupení, které je ve srovnání s albem v řadě ohledů odlišné.
Nezaměnitelnou energii má ovšem i vystoupení se skutečným Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, které se uskutečnilo v září 2017 přímo ve Studiu 1 Českého rozhlasu. Patrně nejzajímavější skladbou z EP John Doe Arise (Live in Prague)’ feat. Prague Radio Symphony Orchestra je hned první skladba, titulní John Doe Arise. „Když jsme s Tomem dělali společnou desku, snažili jsme se uchovat její instrumentální ráz. I když se na albu A Portrait Of John Doe hlas objeví, přemýšleli jsme o něm spíš jako o dalším hudebním nástroji. John Doe Arise je proto na desce víceméně instrumentální skladbou. Až koncert nám umožnil ji představit v její původní podobě, tj. jako písničku,“ říká Floex. Kromě této skladby ještě EP obsahuje rovněž skladby Machines Are Dancing, Prelude a Wednesday (Is the New Friday).
EP John Doe Arise (Live in Prague)’ feat. Prague Radio Symphony Orchestra vyšlo 4. prosince u labelu Mercury KX (Decca Classics/Universal). Ve srovnání s deskou A Portrait of John Doe, považovanou za jednu z nejlepších nahrávek kombinujících soudobou vážnou a filmovou hudbu s elektronikou (vyšla 29. června 2018 u téhož vydavatelství), je zde daleko větší důraz kladen na orchestr. Tomu Floex a Tom Hodge připsali dvojnásobné množství partů a současně se daleko více přiklonili k akustičtějšímu zvuku. Například u perkusí se veškeré původně elektronické zvuky pokusili přepsat do pětičlenné rytmické sekce.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.