redakce | Zprávy / Nové desky | 23.02.2024
Olomoučtí Leeb0rn vydávají desku Hauau, která pro ně v mnohém představuje nový začátek. Od předchozího EP Reach One’s Destination (2021) kapela prodělala zúžení sestavy, kdy ji poslední více než rok tvořila pouze partnerská dvojice Dominika a Jan Srostlíkovi. To se podepsalo na více introspektivních textech, ale i na proměně zvuku, který je paradoxně bohatší, než tomu bývalo dříve.
„Texty byly u nás obou víc deníkové. Někdy jsme byli zaskočeni tím, co ten druhý cítí. Témata popisující zklamání ze světa, pocit stagnace a babrání se v minulosti, tužby, které ženou lidi spíš do záhuby než ke štěstí. Ale také uvědomění si, že máme v tom druhém spřízněnou duši a že je dobré odpouštět druhým i sobě. Shrnuto jednou větou je to deska o sebepřijetí,“ říká k povaze desky Jan Srostlík. „Na desce se objevuje téma partnerství v různých podobách. Některé písničky jsou založeny na snech, takže vyvěrají přímo z hloubi duše. Některé jsou psané v afektu a bez cenzury. Jedinou autocenzurou je vlastně snaha o vybroušenost formy. Je to zkrátka velmi upřímná deska, jejímž cílem nikdy nemělo být dobývání nějakých žebříčků,“ doplňuje Dominika Srostlíková.
Na zvukové paletě nahrávky se podepsalo, že Dominika Srostlíková ve většině skladeb odložila paličky a rytmické stopy nahrála pomocí bicích automatů, aby mohla hrát na autoharfu, zatímco Jan Srostlík nahrál kytarové a basové party. Při společném hledání finální podoby celkem třinácti písní dali větší prostor syntezátorům, efektům a experimentování se zvukem.
Leeb0rn desku Hauau nahráli v závětří zkušebny, mixoval ji Jan Šamánek a masteroval Tomáš Karásek z Gargle & Expel. Vychází 23. února jako self release na Bandcampu a na streamovacích platformách. Předcházely ji dvě live sessions písní City Blue a Bond nahrané ve studiu Ziki Records, k první z nich nedávno vyšel i videoklip, který spontánně zachycuje ducha města i hudební dvojice. Kapela na začátku března desku představí jako trio spolu s klávesistou, kytaristou a zpěvákem Denisem Bujkem, na turné jim budou dělat společnost Toad Planet.
Leeb0rn - Hauau (2024)
Bandcamp kapely
Album na Spotify
Živě:
Leeb0rn + Toad Planet + Evah
1. 3. 2024
Das Liga, Kroměříž
Fb událost
Leeb0rn (křest alba) + Toad Planet
2. 3. 2024
Jazz Tibet Club, Olomouc
Fb událost
Leeb0rn
8. 3. 2024
Divadlo Petra Bezruče, Jeseník
Leeb0rn + Toad Planet
9. 3. 2024
Klub č.p.4, Hradec Králové
Fb událost
Leeb0rn + Toad Planet + Purplefox Village
10. 3. 2024
Cross Club, Praha
Fb událost
foto © Marcel Skýba (edit Dominika Srostlíková)
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.