redakce | Zprávy / Nové desky | 23.07.2021
Debutovou desku s názvem Under a Red Moon, pt. 1 & pt. 2 vydává u slovenského labelu Z Tapes jako Ivy Z hudebnice Lenka Zbořilová (Billow). Nahrávka vychází v limitované edici 70 kazet a vznikala experimentálně na prostoru posledních 16 týdnů, kdy byla každý týden složena či dodělána jedna písnička.
„Cílem tohoto ‚1 track týdně‘ projektu bylo naučení se nových věcí v Abletonu, co se týče nahrávání a mixování, ale také oproštění se od nedodělaných nápadů, které se mi za poslední dobu nastřádaly a začaly mě tížit,“ říká Ivy Z. Žánrově se tak na nahrávce objevují skladby inspirované slowcorem s dominujícím klavírem (10,000 Dawns, Like a Hunter I Never Sleep), lo-fi folkem (City Lights) nebo třeba weird popem a hyperpopem (Red Dress Dirty, 2022).
„Prvotní inspirací k založení tohoto side projektu byl návrat ke klavíru. Na začátku pandemie jsem si pořídila piano, ke kterému jsem se vrátila poprvé od dětství. Posléze se začala kupit spousta střípků a nápadů, s kterými bylo potřeba něco udělat – jejich nedokončenost mě začala vysávat a skládání mě přestávalo bavit. Zároveň jsem ale nechtěla, aby se jejich dodělávání proměnilo v úzkostlivý, rok trvající proces. Šlo mi o to co nejvíc zanechat spontaneitu a neznepřátelit si ty písničky přílišnou péči, proto jsem jim nakonec vždy věnovala maximálně týdenní pozornost a posílala je čerstvé ven.“
Album obsahuje 16 písniček, z toho ta úplně poslední vznikla kompletně během jediného dne. „V případě crescent moon jsem to chtěla posunout ještě dál a zkusit soustředit vše do jediného dne. Dopoledne byl napsán text, složena a nahrána hudba, po obědě zpěvy, večer finální dodělání a rychlomix.“ Na desce vypomáhal s kytarami také Jakub Zbořil, mastering několika písniček obstaral Vincent Stránský.
Ivy Z - Under a Red Moon, pt. 1 & pt. 2 (Z Tapes, 2021)
Bandcamp
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.