redakce | Zprávy / Pozvánky | 24.07.2017
Počátky kapely Listener se datují do roku 2007, kdy Dan Smith napsal několik skladeb inspirovaných útrapami, které prožíval jako podomní prodejce nožů. Zanedlouho vydal sólo album pojmenované Ozark Empire. Smith tehdy popisoval hudbu jako hip-hop/poezie. Nicméně ohlas projektu byl pro něj spíše zklamáním. V té době si začal pohrávat s myšlenkou vytvoření nového žánru, který by v sobě snoubil radikální podvratnou poezii s relativně tradičním folkrockovým základem. Smith tomuto nestandardnímu spojení říká talk music.
K projektu se v témže rocepřipojil Smithův dlouholetý kamarád Christin Nelson, kterému se Danova idea velmi líbila. Společně už pod hlavičkou Listener přepracovali skladby z Ozark Empire a přidali nové, takže mohlo vzniknout debutové album Return to Struggleville. Kapela v následující letech vytrvale koncertovala a během nekonečných tour postupně dávala dohromady nový materiál. Ten spatřil světlo světa na desce Wooden Heart v roce 2010. Deska si vysloužila v undergroundovém světě kladné ohlasy. Recenzenti speciálně vychvalovali Smithův pěvěcký projev: "Jeho způsob zpěvu, nebo spíše způsob mluvení, je to, co dělá tuhle nahrávku tolik působivou. Toulá se pryč od přirozeného a plynoucího vokálního projevu k více osobní a zanícené poloze," napsali na webu Sputnik Music.
Smith a Nelson postupně vycítili, že fungovat jako duo jim kreativně svazuje ruce, takže se rozhodli do kapely přizvat stálého bubeníka Krise Rochellea. Ve full-band sestavě vznikla zatím poslední deska Time Is a Machine (2013). "Kdyby se mě někdo zeptal, kam by se Listener měli ubírat po desce Wooden Heart, pokusil bych se popsat přesně ten směr, kterým se Listener dali při tvorbě desky Time Is a Machine," přiznal Carter Fraser v recenzi na webu Indie Vision Music. Kapela si konečně ujasnila podobu jak má jejich "talk music" vypadat, takže jestli na dřívějších deskách občas nefungovala syntéza zpěvu a hudby, na poslední desce je tento element vybroušen k dokonalosti.
Listener se podařilo na poslední chvilku odchytnout na jejich právě probíhajícím turné a v pondělí 31. 7. 2017 se již po třetí představí pražskému publiku, tentokrát na vodě, na lodi Tajemství. Vstupenky za prázdninových 150,- Kč jsou v prodeji v síti GoOut. Na místě bude možné vstupenku zakoupit za 200,– Kč.
Listener (us)
31. 7. 2017 20:00
Loď Tajemství, Praha
Vstupné: 150,- v předprodeji / 200,- na místě
www.facebook.com/events/786884524823927
www.facebook.com/lodtajemstvi
redakce 20.12.2024
Americký skladatel Rafael Anton Irisarri vytváří své kompozice z vrstev bujných a přitom éterických zvuků, do nich své posluchače zabalí jako do peřiny.
redakce 20.12.2024
Charakter Moin jako vedlejšího projektu se změnil nejpozději v roce 2021, kdy duo doplnila bubenice Valentina Magalleti.
redakce 19.12.2024
Tvorba amerického sesterského dua Sierry a Biancy Casady alias CocoRosie v sobě unikátním způsobem spojuje prvky popu, blues, elektroniky, hip hopu a opery.
redakce 15.12.2024
Tato píseň z chystaného alba přináší směs melancholie, intimity a inovativního hudebního přístupu.
redakce 14.12.2024
Hudba kapely Moře dní je vystavěná na základech psychedelie a popového písničkářství a čerpá z vlivů Deža Ursinyho, Mac DeMarca nebo The Brian Jonestown Massacre.
redakce 12.12.2024
Nyní přichází s výjimečnou spoluprací s norským tubistou Danielem Herskedalem a studenty FAMU.
redakce 11.12.2024
Koncept Hihihahaholek je založen na zkoumání dívčího světa, který dokáže přetvářet autorky v jakási jejich „růžová, superdívčí” alter ega.
redakce 10.12.2024
Můžete očekávat řadu kratších setů za přispění dalších hudebníků a vizuálních umělců. Tyto se mohou dít i bez předchozího oznámení.
redakce 09.12.2024
Reidy čím dál více začalx zapracovávat jednak elektronické procesování, které doplňuje hru o nové barvy a ozvěny, jednak originálně využitý autotune.
redakce 08.12.2024
Připravte se na večírek, kde se srdce rozezní víc než rolničky na saních a atmosféra bude hřejivější než svařák na zasněženém náměstí.