redakce | Zprávy / Nové desky | 13.09.2021
V projektu Lofn, za kterým stojí producent a zvukový designer Aitcher Clark a zpěvačka, skladatelka a performerka Anna Coranić (Anakver), se mísí prvky industriální hudby, elektroniky, ambientu i techna. Jejich debutové EP Post-Apo Romance je novým přírůstkem do rodiny Veyl Records. Vydáním desky u zahraničního labelu se tak Lofn řadí po bok významných projektů jako Years of Denial, December či Maenad Veyl. Deska s pěti tracky vychází 10. září 2021 na vinylu a digitálně na Bandcampu.
vstupní prohlídka Lofn zde
Post-Apo Romance je na Veylu jako doma. Svou atmosférou, mýtickou elektronikou proloženou post-industriálními prvky a řezavými vokály ladí do konceptu labelu. Novinku odemyká zadumaný track Mother, Pachad postupně nabírá těžký rytmus, na který naváže výbušnější I Get Lit. Explozivnost přechází do silné Invocation, než se rozplyne v titulní skladbu. Lofn nahráli desku, na které nerespektují zaběhlé struktury, frázování a melodické postupy. „Post-Apo Romance je výsledkem toho, co z nás vyvěrá a s čím nás baví pracovat, ať už z pohledu zvuku, rytmu, atmosféry, samotné kompozice nebo očekávané délky skladby,” říká Anna Coranić a dodává: „Je zajímavé, že i dnes, když lidé vidí duo kluk-holka, tak očekávají, že holka zpívá a kluk obstarává instrumenty. Řekla bych, že v našem případě se pokoušíme každý přispět tím, co umíme nejlépe. Martin má mnoholetou zkušenost s digitálními programy a synthy, umí nakroutit, co potřebuje. Já zase od mala zpívám, skládám si písničky a básně, mám klasické hudební vzdělání. Vlastně ale vše až na výjimky skládáme spolu. Ladíme rytmy, zvuky a kompozici až dokud se oba neshodneme, že to je ono.”
Videoklip k singlu Mother vytvořili ve spolupráci tři vizuální umělci. Za konceptem a střihem stojí Petr Fašianok, který oslovil dva výjimečné tvůrce: Michala Žilinského, autora hyperrealistických 3D rendrů post-tarkovských scenérií, a Pavla Karafiáta, který zpracoval závěrečnou sekvenci alegorických hlav.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.