redakce | Zprávy / Nové desky | 26.02.2015
Bez rockových kytar, elektroniky a vůbec všeho co zdobí sound pražských Luno, se zjeví čisté a krásné písničky a nezaměnitelný hlas Emy. Tohle si kapela ověřila na akustickém koncertě v pražské Akropoli v lednu 2014 a pak už to byl jen krůček nahrání skladeb i na album. Výběr skladeb je průřezem všech alb kapely. Největší počet je z alba eponymního alba Luno, akustické úpravy se dočkalo šest skladeb. Bonusové skladby alba vznikly dvě, trochu neobvykle tak zní cover Never Let Me Down Again od slavných Depech Mode a skalní fanoušky nepochybně potěší úprava písně Vertigo, kterou hravala kapela Roe-Deer. "Na výběru písniček alba jsme se shodli lehce a navíc i aranže vznikali přirozeně. Většina věcí (snad až na jednu) má úplně stejnou harmonii, zpěv se nemusel nijak zvlášť upravovat, jen jsme vymýšleli backvokály. Bavilo nás to," říká o natáčení baskytarista a zakládající člen kapely Šmity.
Své první akustické album Close to Silence natáčela Ema Brabcová již ve vysokém stupni těhotenství. "Zpívalo se mi překvapivě dobře. Musela jsem ale sedět, jinak mě za chvíli bolely nohy a taky sem byla unavená. Někdo říká, že by se sedět při zpěvu nemělo. Mně to ale mimořádně vyhovuje. Vlastně v sedě normálně i nahrávám. Myslim, že je to taky tím, že se tak trošku uzemním a to je taky to, co já docela potřebuju," svěřuje se Ema Brabcová. Že poklidná poloha a průzračnost skladbám sluší, je patrné od prvního tónu nahrávky. Vedle zpěvu dominuje ještě klavír Františka Boříka. Akustickou nahrávku obohatili i další hosté jako jsou například vokalistky Denisa a Simona Katzer nebo cellistka Terezie Kovalová.
Zda akustická podoba kapele Luno zaryla pod kůži víc než jen na jedno album a pár následujících koncertů, ukáže příští deska. "Neakustickému lunu by smyčce třeba na podiu moc nechutnaly, ale kdo ví. Brzy budeme dělat nové album a já jsem sama zvědavá, jakou cestou se vlastně vydáme?" říká zpěvačka Ema Brabcová. Proto neváhejte a vychutnejte si novou nahrávku a navštivte jeden ze tří speciálních koncertů k vydání alba, podobná příležitost se nemusí opakovat:
27.3. Praha - Palác Akropolis
28.3. Plzeň - Divadlo pod lampou
23.4. Brno - Fléda
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.
redakce 21.10.2024
Spolu s albem dnes vychází také videoklip k druhému singlu z alba – písni Ulici bičuje déšť.
redakce 18.10.2024
Kolekce skladeb je oproti předchozím výstupům méně zvukově agresivní, místy až písničková. Klang-und-Krach.
redakce 16.10.2024
Album Vilma skúma témy času, spomienok a medzigeneračných vzťahov.
redakce 16.10.2024
Písnička je čisté dark country a z velké části se inspiruje atmosférou první řady TV seriálu True Detective.
redakce 15.10.2024
Bláznivé a groteskné syntetizátorové objatie s dadaistickým textom je venované Hudbe.