redakce | Zprávy / Nové desky | 31.05.2016
Téměř pět let trvalo, než Midi Lidi připravili čtvrtou desku Give Masterpiece A Chance! Ne náhodou je jejím hlavním motivem heslo: Udělej si čas na život! Podle kapely se jedná o nejhitovější nahrávku diskografie. Po už zveřejněném singlu Lux (videoklip k němu jsme si podali v Rejžáku) si můžete poslechnout další tři písničky: Pojď ven!, Pokec s tátou a Ten bonbón.
Na albu se podíleli všichni členové kapely, Petr Marek, Prokop Holoubek, Tomáš Kelar i Markéta Lisá. Mluví o něm jako o optimistické letní desce. O desce na koupák. Klíčové jsou věty z textů „zruš ten deadline!“, „kámoše prozvoň!“ a „pojď ven!”.
Na minulé desce Petr Marek zpíval, abychom si prací nenechali kazit dovolenou. Teď přímo vybízí k tomu, abychom si nějakou dovolenou vůbec vzali. „Čtyři roky jsme všichni měli hrozně moc práce, skládali jsme hudbu do filmů, dělali divadlo, kluci měli promotérské aktivity. I na Štědrý den jsem pracoval dvacet hodin. Deska ale není vyzpíváváním se z krize, nýbrž svědectvím o tom, že je člověku už dobře,“ říká Marek.
Ve srovnání s předchozími alby Midi Lidí je na Give Masterpiece A Chance! daleko více živých nástrojů. Uslyšíte zde nejen klasický synthpop či electro-disco, ale také krautrockem ovlivněné písně v sestavě bicí-basa-kytara-moog, existenciální koupací ploužák i podivný bigbít. „Sranda je, že původní koncept byl natočit temné introvertní elektronické album s minimem zpěvu. A vznikl přesný opak,“ říká Prokop Holoubek. „Největší překvapení bylo, když jsme až po dokončení celé desky zjistili, že na ní nejsou vůbec žádné refrény! A přitom je plná hitů,“ dodává Tomáš Kelar.
Novinka je tematicky jednotnější. Většina příběhů se odehrává na výletě k vodě. „Loni v létě jsem byl sám měsíc na ostrově v Chorvatsku. Po čtrnácti dnech odpočívání jsem se začal otravovat. Pak přišel úplněk a během jednoho dne jsem napsal asi pětadvacet textů. Tímto okamžikem nová deska konečně reálně začala existovat,“ vzpomíná Marek. Na stejném místě pak jen den poté náhodně potkal Marka Vašuta, s nímž Midi Lidi následně natočili klip ke skladbě Lux. „Až na dvě písničky jsou všechny texty o přepracovanejch hrdinech, co si řeknou, že na to už kašlou a začnou žít. Je přece důležité, abychom si dokázali udělat prostor pro normální věci a lidi, které máme rádi,“ uzavírá Marek.
Midi Lidi si deadline na vydání desky tentokrát dali až v okamžiku, kdy byla víceméně hotová. Jejich Give Masterpiece a Chance! vyjde 15. června na CD a na dvojvinylu pod hlavičkou Bumbum Satori a ve spolupráci s vydavatelstvím X Production (recenzi si můžete přečíst v letním dvojčísle magazínu Full Moon, které vyjde pět dní později). Hostují na něm Roman Holý, Mardoša, dětská kapela Kaťka a Baťka, grafička a VJka Midi Lidí Magdalena Hrubá, youtubeři Anežka a Jiřík a dívčí skupina Pro Foro Interno. Mix a mastering měl na starosti opět Ondřej Ježek.
foto © Jana Novotná
redakce 19.12.2024
Každá z uvedených písní nabízí jinou atmosféru, většinově se ale nahrávka nachází v prostředí folku a country.
redakce 18.12.2024
Farba hlasu a poetické texty s intímnymi príbehmi, krivdách či defektoch našej spoločnosti, mu priniesli fanúšikov na Slovensku aj v Čechách.
redakce 17.12.2024
Meta and her noises se inspiruje ikonami jako Lana Del Rey, Lorde a Kate Nash.
redakce 15.12.2024
Skladby jsou neuhlazené, přímočaré a produkčně minimalistické.
redakce 14.12.2024
S novým albem Lambda definitivně opouští stonerové kořeny a vydává se na cestu originálního postrocku.
redakce 13.12.2024
Druhá studiová nahrávka brněnské pětice whyohwhy vznikla ve studiu Tropical Cell Sound.
redakce 13.12.2024
Album otevírá podmanivá skladba Siri tönünnerii od Aldany Duoraan a Tomáše Niesnera.
redakce 11.12.2024
Například tancovatforhours nabízí hyperpopové vokály Klary Wodehn na pozadí hyperaktivních breakbeatů a pulzujících syntezátorů.
redakce 10.12.2024
Ve zvuku 50m znak se potkává melodický hardcore Touché Amoré, dravost Hot Water Music a mnohdy i nálada Dischord kapel poloviny 80. let nebo indie hardcore mutace desek Fucked Up.
redakce 10.12.2024
Všechny skladby vznikly v rámci projektu Beat of the Week, na který EP přímo navazuje.