Zprávy / Festivalové

Na KovnaFestu se představí trap, noise i klezmer

Na KovnaFestu se představí trap, noise i klezmer

redakce | Zprávy / Festivalové | 30.11.2022

KovnaFest je jednodenní komunitní festival, který v sobotu 3. prosince proběhne v žižkovském prostoru Punctum–Krásovka už v osmé edici. Jeho specifikem je především spojování nesourodých žánrů, generací a subkultur, které je nekonvenční i v době rozvolněných kategorií, a neotřelá selekce, kde se důvěrně známá jména potkávají s právě tak zajímavými outsidery.

Letošní ročník opět propojí vše od klasické hudby přes noise po trap. Úvodní blok představí kytaristu Tomáše Miku, který operuje na průsečíku mezi klasickou hudbou, moderním jazzem a volnou improvizací. Následující cyklus Čtyři písně pro soprán a bicí (2017) od skladatele Martina Kux Krála nabídne zhudebněné texty renesanční básnířky Alžběty Johany Vestonie. První zlom nastane se skupinou Di Prager Yidishe Kapelye, která hraje aktualizovaný a lehce punkově provedený klezmer. Poloimprovizovaná vystoupení kapely zpravidla nabírají na intenzitě a překlápí se do spontánního tanečního večírku. Jeho pozůstatky následně zcela rozloží improvizovaný noise tria Ruinu. Kytara a saxofon znějí v jejich podání zcela antimelodicky a vzniklou masu dále rozbíjejí pomocí diktafonů, k čemuž přispívá také specificky neškolená a intuitivní hra na bicí.

V dalším dramaturgickém skoku a vzácném setkání naváže Tomáš Vtípil, „výrobce hluku“, skladatel filmové a scénické hudby a performer, se zpěvačkou Monikou Načevou. Jejich společnému projektu dominuje zpěv Načevy, který následně Vtípil elektronicky doplňuje, obaluje a deformuje. Podobně výjimečné, byť v jiném patru věhlasu, bude vystoupení rappera Vratislava Parikrámy, jehož tvorbu výstižně popisuje označení „náboženský horor“. Program pak uzavře česko-ruská DJka Umresh se striktním a chladným EBM/industrialem.

Info

KovnaFest
3. 12. 2022 18:00
Punctum, Praha
Fb událost

foto © se svolením KovnaFestu

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Lunchmeat představí Ryojiho Ikedu

redakce 19.11.2024

Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.

Comeback Irie Révoltés na Mighty Sounds

redakce 18.11.2024

Od začátku je také provázely chytré a sociálně kritické texty. Na festivalu Mighty Sounds vždy obstarávali jeden z hudebních vrcholů daného ročníku.

JazzFestBrno na rok 2025

redakce 17.11.2024

James Brandon Lewis, Kamasi Washington, Mammal Hands, Joe Sanders, Adam Ben Ezra a další, celkem třináct koncertů velkých světových jazzových hvězd.

PAF píše deníky

redakce 16.11.2024

Festival propojuje různorodé umělecké formy a prostředí na pomezí umění, pohyblivého obrazu, hudby, teorie i dlouhodobých spoluprací a rezidencí.

Linkin Park na Rock for People

redakce 14.11.2024

Třicátý ročník královéhradeckého festivalu přivítá i Fontaines D.C. nebo Slipknot.

Průběžný festival Mimo záběr s Ivy Z a Tomášem J. Holým

redakce 14.11.2024

Druhá zastávka série odehrávající se v sakrálních stavbách přiveze dva interprety experimentující s kytarou jako komplexním nástrojem pro tvorbu zvuku.

Ment pojedenácté

redakce 14.11.2024

Ment se zaměřuje na podporu nových talentů a vytváření příležitostí pro networking v rámci hudebního průmyslu.

Next oslávi 25 rokov

redakce 13.11.2024

Festival Next otvorí vo Veľkom koncertnom štúdiu Slovenského rozhlasu audiovizuálny umelec Robert Henke s dielom CBM 8032 AV.

Festival Muziq míří do klubu

redakce 11.11.2024

Hlavní myšlenkou je zvýšit povědomí o nových, mladých, progresivních kapelách a zajímavých projektech domácí hudební scény.

Na Pohode Fontaines D.C. alebo JPEGMafia

redakce 10.11.2024

Fontaines D.C. je jedna z mála mladých gitaroviek, ktorá dokáže vypredávať desaťtisícové haly a byť headlinerom veľkých festivalov.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace