redakce | Zprávy | 05.10.2020
Jako šestý singl skupiny Noisy Pots v roce 2020 vychází skladba Khan. Ten zcela vybočuje z toho, co byste od Noisy Pots, proslavenými hraním na hrnce nebo kbelíky spojeným s melodickými syntezátory, čekali. Jakub Tengler o vzniku říká: "Předchozí skladby vznikaly většinou tak, že jsme začali našimi trash kuchyňskými bicími, do nich potom dosazovali elektroniku a snažili se přiblížit naší zvukové představě. Tenhle postup je však docela limitující. Teď jsme to ale udělali naopak, vytvořili jsme si zvukový svět hned podle představy a naše nástroje dosadili až na elektronický základ. Sami jsme byli překvapení, jak to fungovalo." Ryze elektronický song s rapem Tanity Yankové (Depresivní děti touží po penězích, 20 000 židů pod mořem, Reverse Cowboy a Heather Son), talentované zpěvačky s bulharskými kořeny, vás vmžiku dostane do vod světové elektronické scény.
Michal Šupák (ex Charlie Straight) a Jakub Tengler začínali v roce 2014 v ulicích Berlína, kde si získali své první fanoušky a od té doby odehráli spoustu koncertů v klubech a festivalech v zemích Evropy či Asie. V roce 2020 navázali spolupráci s Tanitou Yankovou, díky čemuž vzniklo zcela netradiční spojení. Dílo, ve kterém kontrastuje moderní zvuk a vizuál s mýtickými náměty, je inspirována bulharskou historií. “Skladba Khan spojuje folklórní mystiku a moderní sound," říká Tanita. Jakub dodává: "Chtěli jsme docílit neotřelého zvuku, zároveň jsme se snažili zachovat jednoduchost. Z některých úhlů pohledu je skladba až extrémně minimalistická."
Realizace videoklipu se ujali Oliver Beaujard a Nina Zardalishvili z filmového studia Bao-Bab, které má na kontě spolupráci mj. s Mydy Rabycad, Teepee, Mladí ladí jazz, Niesse Film Festival a dalšími. Samotná režisérská dvojice o videoklipu říká: “Videoklip ke skladbě Khan je kombinací mystiky a reality, folkloru a současnosti. Cílem bylo pracovat s emocí skladby i myšlenkou, kterou do ní autoři vložili a přenést jí do obrazu v náznacích a symbolech tak, aby měly narativní charakter. Khan je pro nás o vášni, lstivosti, agresi i mystice.”
Noisy Pots
Facebook
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
Mariia Smirnova 18.11.2024
V honbě za lepším životem, který vám tu nikdo neslíbil, se platí velmi vysoká cena – cena věcí, kterých jste se museli vzdát.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.