redakce | Zprávy | 19.05.2022
Česká variace na hyperpopový trend v podání hudebnice a DJky Nevinnosti (Karolína Zikešová), producenta Toyoty Vangelis (Václav Peloušek) a rappera Guest Usera (Martin Kudrlička). Estetika hyperkonzumerismu prostupuje celou písní, ať už v podobě bublavých beatů Toyoty Vangelis nebo v nesčetných slovních hříčkách založených na paralele s fast foodem, které se objevují v textu Nevinnosti. Singl by měl zároveň být titulní písní kompilace kolektivu Future Jiskří, jehož jsou Nevinnost i Toyota Vangelis součástí, která vyjde 1. června.
Inspirace pro singl pochází pochopitelně od zahraničních průkopníků hyperpopu, jako jsou A. G. Cook, Charli XCX, Hannah Diamond nebo Sophie, ale i z popkultury a zidealizovaného „amerického snu“. Nevinnost si ve své tvorbě vytváří únik z reality, safe space, nové já, it-girl, jakou v reálném světě nikdy nemohla být. Sebevědomější, asertivnější, spontánnější. Alter-ego popové hvězdy je pro ni způsobem jak se vypořádat s (nejen) internalizovanou mysogynií a konečně se oprostit od toho, že jako žena by nikdy neměla být slyšet, vidět, neměla by projevovat svoji sexualitu nebo dominovat mužům.
Základní hudební linku pro Milkshake Soda Burger Fries objevil Toyota Vangelis v několik let staré amatérské nahrávce na soundcloudu Nevinnosti a přetvořil ho v přeslazený a neustále gradující instrumentál, v němž může pozorné ucho zaslechnout samply spojené se stravováním ve fast food řetězcích. Toyota Vangelis se na nahrávce představí i jako androgynní zpěvák, jeho slovy „supr cukr holka, supr cukr kluk“, kde si hraje s hlasovými polohami i vlastním genderovým vyjádřením. Nevinnost střídá křehký zpěv s rapovějšími slokami, a snaží se tak proniknout do žánru, který ji byl vždy blízký, ale historicky mu dominují muži. Text písně je plný slovních hříček a anglicismů, hudebnice si dala záležet na tom, aby byl co nejpodobnější její běžné mluvě. Jde vlastně o velmi sexy love song, ne nepodobný macho talku, který známe z rapu, vulgarismy jsou ale chytře zaobalené do metafor spojených s jídlem a potěšení z fast foodu. Svoji pozici na scéně si Nevinnost pojistila tím, že na song přizvala maskulinního rappera Guest Usera, který tu ale záměrně nevystupuje jako dominantní „alfa macho“, a i ve svých vlastních textech se vyhýbá sexistickým narážkám.
vstupní prohlídka Toyoty Vangelise zde
redakce 22.01.2025
První singl ze stejnojmenného devítiskladbového alba Fragile Open ztělesňuje estetiku celého alba a koncepci Fetisheye jako dua.
redakce 22.01.2025
Acid Row a Redzed s kapelou zahrají své typicky energické sety a naživo dojde premiérově na společné covery.
redakce 22.01.2025
Letošní program nabídne filmy rozebírající vliv sociálních sítí nebo ruskou propagandu a na celospolečenské fenomény upozorní i skrze individuální příběhy.
redakce 21.01.2025
Charli xcx, Sophie, Heartworms, Touché Amoré, Nina Kohout, Dvě slunce a spoustu dalších. V čísle i v playlistu k němu.
redakce 21.01.2025
Projekt A/C kombinuje prvky triphopu s postpunkovou kytarou. Nese stopy špíny, estetiku surovosti a upřímnosti.
redakce 21.01.2025
Letošní ročník slibuje divoké novinky od temného operního undergroundu a křehkých emocí až po generativní syntézu a klubové vibrace.
Michal Pařízek 20.01.2025
Nevedl, jen naznačoval. Nevysvětloval, ukazoval možnosti. Svět bez něj bude bezesporu smutnější místo, bylo by mnohem snazší vědět, že tam někde je.
redakce 20.01.2025
Zastřené rádiové zvuky vybízí k otázce, jestli nakonec nejde o rozhlasovou hru z jiné dimenze.
redakce 20.01.2025
Klasika newyorského hardcoru v Lucerna Music Baru, kdo s nimi?
redakce 19.01.2025
Skladba se jmenuje Sen a je uveřejněna v podobě lyrics videa.