redakce | Zprávy / Nové desky | 29.03.2019
Hudební novátoři Ochepovsky Project vydávají live EP Take Care of Me, které pokřtí 31. 3. 2019 v Kasárnách Karlín v Praze. Role kmotry se ujala multiinstrumentalistka a zpěvačka Lenka Dusilová.
Ochepovsky Project vznikl před třemi lety díky spojení vynikajících českých hudebníků jako cellista Šimon Marek, trumpetista Miroslav Hloucal, saxofonista a klarinetista Petr Kalfus, klávesista Jan Aleš, baskytarista Ondřej Hauser či bubeník Michal "Kolouch" Daněk, pod vedením kytaristy Igora Ochepovskeho. Kapela se s lehkostí pohybuje mezi žánry, využívá to nejlepší z jazzu, neo-soulu, vážné hudby i groovu. Oproti debutové desce se na komplexně pojatém sedmipísňovém live EP Take Care of Me přidává zpěv mladé slovenské zpěvačky Kristíny Mihaľové, perkuse Olivera Lipenského a rap Jana Hovorky.
Zakladatelem Ochepovsky Project je uralský rodák, kytarista a skladatel Igor Ochepovsky jenž svou debutovou deskou I’m The Wind (2016) vyvolal v jazzové komunitě příjemné pozdvižení. Nešetřilo se superlativy a slovy o “největším objevu posledních let”, Ochepovsky zvítězil také v jazzovém klání Jazz Fruit.
Kombinace různých vlivů a eklektický přístup k tvorbě dává vyrůst něčemu novému a neslyšenému, což Ochepovsky Project hravě zapojili i do minimalistického coveru EP Take Care of Me, opatřeného semínky k sadbě. “Debut I'm the Wind se zrodilo z téměř nepolapitelné myšlenky, nekonkrétního impulzu, otázek začínajících slovy “Co kdyby?”. Od té doby se ale hodně věcí proměnilo. Ustálila se sestava kapely, jsme teď hudební rodina, ucelil se i koncept naší hudby a způsob společné tvorby, což se promítlo právě na EP Take Care of Me. Semínko je tak pro nás nejen symbolem života, ale i vstupu do hmotného světa. Něco jsme zasadili a snažíme se, aby naše hudba rostla, šířila se a přinášela radost,” říká frontman Igor Ochepovsky.
Ochepovsky Project
web
Nejbližší koncerty:
31. 3. Kasárna Karlín, Praha
6. 4. Urban Spree, Berlín
21. 6. Nitra (SK)
13. 7. Czech Music Crossroads, Ostrava
18. 7. Colours of Ostrava
28. 7. Liptovsky Mikuláš (SK)
29. 7. Trnavský Jazzyk (SK)
16. 9. JazzDock Orchestra plays Ochepovsky, Praha
25. 9. JazzBit festival, Praha
27. 9. Tonne Club, Drážďany
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.