redakce | Zprávy / Pozvánky | 28.11.2016
Další díl tovární klubovky Kinetic přiveze tentokrát jednu z nejžádanějších hvězd ostrovní elektroscény. David Kennedy alias Pearson Sound na sebe upozornil už v roce 2010, kdy získal v anketě Dubstepfora titul "Nejlepší producent" a "Producent roku v kategorii 120-140 BPM", vloni pak na labelu Hessle Audio vyšel jeho oceňovaný dlouhohrající debut Pearson Sound, na kterém opět posunuje hranice taneční hudby. Do MeetFactory přijede zatopit pod kotlem v pátek 2. prosince.
Za gramce se tenhle nenápadný klučina ze severního Londýna poprvé postavil někdy ve 14 letech a produkovat vlastní hudbu začal jen o málo později. Od té doby toho ale David Kennedy alias Ramadanman alias Shetland alias Maurice Donovan alias Pearson Sound stihl opravdu hodně, což dokazuje nejen slušná sbírka hudebních identit. Odvaha bourat škatulky hudebních stylů a odhodlání jít si za svým totiž během pár let udělaly z pilného návštěvníka londýnského obchodu s deskami Vinyl Junkies a garage mejdanů jednu z nejrespektovanějších osobností britské hudební scény.
První dvoutrackový singl Dynamic Balancing/Hungarian Skank vydává na vlastním labelu Ramadanman už v roce 2006. Zásadní zlom ale přichází o rok později, kdy se na univerzitní koleji v Leedsu dává dohromady se stejně naladěnými spolužáky Benem Thomsonem alias Benem UFO a Kevinem McAuleyem alias Pangeou. V roce 2007 tak vzniká společný label Hessle Audio, který se zakrátko stává pojmem v oblasti nezvykle odstíněného dubstepu a experimentujícího elektronického minimalismu. Zatímco do rychle se rozrůstající stáje přibývají další zásadní jména ostrovní elektroscény jako jsou James Blake, Appleblim Untold nebo Midland, její neobyčejně plodný zakladatel neztrácí čas a přichází s dalšími novinkami.
Na místo Ramadanmana tak v roce 2009 nastupuje Pearson Sound se sérií dvanáctipalců (PLNS/WAD, Gambeta/So Far Ago) a především omamným singlem Blanked, které mu o rok později vynesli hned dvě vítězství na Dubstepforum Awards 2010. Po jednorázovce s Brendonem Moellerem (jako Shetland) přichází v roce 2011 čas "legendy" chicago housu Maurice Donovana (Call My Name, Babeh) a pak návrat k prověřené identitě PS, pod kterou kromě řady kolaborací (Joy Orbison, Boddika a další) vydal slušnou sbírku maloformátů, na nichž vypiloval svůj vždy překvapivý minimalismus k dokonalosti. Pozici jednoho z nejnadějnějších jmen britské elektronické scény potvrdil David Kennedy loni vydáním dlouho očekávaného debutového alba Person Sound, které představí na celonočním mejdanu ve smíchovské MeetFactory už v pátek 2. prosince.
Kinetic:
Pearson Sound (uk)
Support: Perm (de) + Fatty M + 64
2. 12. 2016 22:00
MeetFactory, Praha
www.facebook.com/events/1609391106022208
www.facebook.com/MeetFactory
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 18.11.2024
Witch’n’Monk vytvářejí v nejlepším smyslu ztřeštěnou fúzi několika žánrů pro flétnu, vokál a kytaru.
redakce 17.11.2024
Toto vystoupení splétá hudební materiál ze nové stejnojmenné desky, živé vizuály, scénický design s prvky rituálu.
redakce 15.11.2024
Vystoupí ve Foru Karlín, kde se představí v rámci svého evropského tour k padesátiletému výročí alba Horses.
redakce 15.11.2024
Poetické písně zahrnují jak klasický pop, tak lo-fi elektroniku, přesto vždy zní zranitelně, upřímně a autenticky.
redakce 13.11.2024
Singl Všechno se rozpadá představuje upřímnou a syrovou výpověď doprovázenou kytarovým zvukem a zrnícím chromatickým klipem.