redakce | Zprávy / Pozvánky | 19.12.2017
Jedna z nejuznávanějších ikon písničkářského nebe pochází z New Yorku, kde se narodila 9.1. 1941. Poprvé na sebe upozornila coby osmnáctiletá na folkovém festivalu v Newportu. O rok později vydala své první sólové album. V návaznosti na úspěšný debut vychází v roce 1961 další počin Joan Baez, Vol. 2, který sklidil stejné ohlasy, o rok později pak Joan vydává desku Joan Baez in Concert, Pt 1. Všechny dosud jmenované nahrávky se staly velice úspěšnými. V období od roku 1962 až do roku 1964 byla Joan Baez známou tváří folkové scény, stala se hvězdou mnoha festivalů a koncertů, vystupovala však také v rámci mnoha politických happeningů. V té době potkala pro její život klíčovou osobu, Boba Dylana, který znatelně ovlivnil její tvorbu v šedesátých letech – alba jako Joan Baez in Concert, Pt. 2 (1963) a Joan Baez 5 (1964).
Stejně jako několik dalších folkových umělců byla ovlivněna změnami v populární hudbě, které představovaly kapely jako The Beatles nebo Dylanovo folk-rockové období v roce 1965. Hudební podklad svých skladeb, který doposud tvořila jen její akustická kytara, rozšířila i o další doprovodné nástroje a dala tak vzniknout nahrávce Farewell, Angelina z roku 1965. Následovalo Vánoční album Noel(1966) a o rok později nahrávka Joan. Na obou těchto titulech ji doprovází orchestr pod vedením Petera Schickele. Joan Baezová pokračovala v experimentech i na albech Baptism (1968) a Any Day Now (1968) – dvojalbum Dylanových skladeb, které se záhy stalo "zlatým". V témže roce se provdala za Davida Harrise, protiválečného aktivistu, který byl odsouzen pro vyhýbání se nástupu do vojenské služby.
Nesmíme zapomenout, že i Joan Baez se v šedesátých letech se angažovala proti válce ve Vietnamu a v boji za lidská práva. Harris byl velkým fanouškem country a Joanin příklon k tomuto stylu je patrný i na albech David's Album (1969) a One Day at a Time (1970). Dvojalbum Blessed Are.... z roku 1971 bylo velice úspěšným a obsahovalo krom jiných i předělávku hitu The Night They Drove Old Dixie Down od kapely The Band – tato skladba atakovala přední příčky mnoha hitparád. Následoval soundtrack a dokument o životě Baez a Harrise Carry It On (1971). Další deska Come from the Shadows (1972) vyšla u jiného vydavatele a posunula Joan spíše popovým směrem. Nahrávka Where Are You, My Son (1973) mapuje zpěvaččinu návštěvu Hanoje z prosince 1972. Na přelomu 60-tých a 70-tých let se tvorba Baez přikláněla spíše k popu/rocku a také se začala více věnovat psaní vlastních skladeb.
Vrcholem z tohoto období je úspěšná deska Diamonds & Rust (1975), následovaná titulem Gulf Winds (1976), který obsahoval pouze Joaniny autorské skladby . O rok později opět mění nahrávací společnost, u níž vydává titul Blowin' Away, aby jí po vydání Honest Lullaby (1979) zase opustila, a další nahrávka European Tour (1980) tak vychází pouze mimo USA. Hledání nahrávací společnosti trvalo několik let, proto album Recently spatřilo světlo světa až v roce 1987. Následoval živák Diamonds & Rust in the Bullring(1989) a ve stejném roce vydaná deska Speaking of Dreams. Další změna vydavatele s sebou přinesla záležitost Play Me Backwards, to už se ale psal rok 1992.
Pro jinou společnost vydala o rok později retrospektivní 3CD Rare, Live & Classic. Na živé nahrávce z roku 1995 Ring Them Bells se k Joan Baez připojili hudebníci jako Mary Chapin Carpenter a Indigo Girls. První studiová nahrávka po pěti letech přišla o dva roky později s názvem Gone from Danger a po dlaších šesti její následovník Dark Chords on a Big Guitar. Naposledy se Joan Beaz ozvala hudebnímu světu dokumentem Bowery Songs mapujícím její vystoupení v New Yorku z roku 2004. Poslední řadový titul pak vydala v oce 2008 pod názvem Day After Tomorrow. Na příští rok je pak připraven k vydání titul Whistle Down the Wind. Agentura Interkoncerts pořádala vystoupení Joan Baez 13. 7. 1993 v pražské Lucerně, tehdy se jednalo o první koncert v dějinách agentury. Nyní se tato legendární písničkářka a věčná idealistka vrací na místo, kde se domácímu publiku představila poprvé.
Joan Baez (us)
28. 3. 2018 19:00
Kongresové centrum, Praha
Vstupné: 1190 - 1790,-
www.facebook.com/events/376939952756031
www.facebook.com/praguecongresscentre
www.facebook.com/LiveNationCZ
redakce 20.12.2024
Americký skladatel Rafael Anton Irisarri vytváří své kompozice z vrstev bujných a přitom éterických zvuků, do nich své posluchače zabalí jako do peřiny.
redakce 20.12.2024
Charakter Moin jako vedlejšího projektu se změnil nejpozději v roce 2021, kdy duo doplnila bubenice Valentina Magalleti.
redakce 19.12.2024
Tvorba amerického sesterského dua Sierry a Biancy Casady alias CocoRosie v sobě unikátním způsobem spojuje prvky popu, blues, elektroniky, hip hopu a opery.
redakce 15.12.2024
Tato píseň z chystaného alba přináší směs melancholie, intimity a inovativního hudebního přístupu.
redakce 14.12.2024
Hudba kapely Moře dní je vystavěná na základech psychedelie a popového písničkářství a čerpá z vlivů Deža Ursinyho, Mac DeMarca nebo The Brian Jonestown Massacre.
redakce 12.12.2024
Nyní přichází s výjimečnou spoluprací s norským tubistou Danielem Herskedalem a studenty FAMU.
redakce 11.12.2024
Koncept Hihihahaholek je založen na zkoumání dívčího světa, který dokáže přetvářet autorky v jakási jejich „růžová, superdívčí” alter ega.
redakce 10.12.2024
Můžete očekávat řadu kratších setů za přispění dalších hudebníků a vizuálních umělců. Tyto se mohou dít i bez předchozího oznámení.
redakce 09.12.2024
Reidy čím dál více začalx zapracovávat jednak elektronické procesování, které doplňuje hru o nové barvy a ozvěny, jednak originálně využitý autotune.
redakce 08.12.2024
Připravte se na večírek, kde se srdce rozezní víc než rolničky na saních a atmosféra bude hřejivější než svařák na zasněženém náměstí.