redakce | Zprávy | 23.03.2021
Když se nemůže divadlo hrát, nabízí tento unikátní odstup alespoň možnost divadlo reflektovat. Kolektiv HaDivadla ve svém podcastu Budoucnost divadla hledá odpovědi na otázky smyslu divadla v době pandemie a jeho možné proměny do budoucna.
V mnoha textech a rozhovorech o budoucnosti divadla se mluví o takzvané třetí divadelní reformě. Pojem navazuje na myšlení Kazimierze Brauna, který za první divadelní reformu označoval proměnu divadla na přelomu 19. a 20. století a za druhou dění spjaté s kontrakulturním hnutím šedesátých let. Jaký by měl být charakter třetí divadelní reformy – dnes, v časech, kdy pandemie koronaviru naplnila vizi Heinera Müllera, jenž vybízel divadla na rok zavřít, abychom pochopili jejich hodnotu? Dá se začít tam, kde jsme skončili? Jaké jsou nejzajímavější koncepty a nástroje, kterými můžeme začít revizi divadla? A je divadlo ve svém posledním tažení, nebo se naopak může stát po filmu, který ovládl 20. století, vůdčím druhem umění pro svoji neredukovatelnost do online prostoru? Co jsou otázky divadla budoucnosti? A proč divadlo potřebujeme?
Kolektiv HaDivadla vytvořil tento podcast ve snaze sdílet rozhovory o budoucnosti divadla s inspirativními osobnostmi. Hosty prvních dílů jsou mimo jiné režisérka Lucia Repašská z experimentální platformy D'epog, spisovatelka a překladatelka Tereza Semotamová nebo hudební skladatel a sound designer Matúš Kobolka. Každý z hostů přináší do podcastu své osobní téma a vlastní pohled na vývoj divadla budoucnosti. Všechny podcasty jsou postupně vkládány na web budoucnost.hadivadlo.cz a dostupné k poslechu jsou i na platformě Spotify.
Mimo tvorbu podcastů pracuje v současné chvíli HaDivadlo na remediaci rozpracované inscenace Zeď v režii Kamily Polívkové do digitálního prostředí internetu. Do online prostředí v období pandemie převedlo HaDivadlo taktéž Diskuze A2 (v kooperaci s kulturním čtrnáctideníkem A2), kde za účasti mimořádných hostů rozebírá palčivá společenská témata současnosti.
redakce 29.01.2025
Kapela si získává publikum syrovými písněmi s punkrockovou dravostí a naléhavými melodiemi.
redakce 28.01.2025
České texty, surová rytmika, ostré riffy, nezkrotitelná energie a dráždivý šarm. Nová deska.
redakce 28.01.2025
Morgan Garrett označuje svoji hudbu za no metal, tedy hybrid no wave a nu metalu. Je to vcelku výstižné... Punctum zve už za pár dní.
redakce 28.01.2025
Soul Asylum má agresivní i jemné melodie, vykládá příběhy a vtahuje vás do nich.
mxm 27.01.2025
Bursa měl na hlavě něco mezi balaklavou a plyšovým zajícem a zpíval tak, že nebylo jasné, jestli jsou to podklady nebo plejbek. Heartʼs halo.
redakce 27.01.2025
Debutový sólový album Viktora Oriho je albumom veľmi rôznorodým, komplexným, ale aj priamočiarym.
redakce 27.01.2025
S otevřeností a empatií v nich mluví o aktuálních pocitech žen skrze obrazy mezilidských vztahů v současném světě.
redakce 27.01.2025
Jung Jaeil vystoupí před českým publikem se speciálním programem vytvořeným přímo pro festival.
redakce 26.01.2025
Album hypernova se může zdát nekoherentní a roztěkané, nicméně se inspiruje v hypersensitivitě a koláži.
redakce 26.01.2025
Poprvé budou všechny skladby zahrány bez bicích a basy, a hudebníci jsou sami zvědaví, jak budou tyto skladby fungovat v akustické podobě.