redakce | Zprávy | 23.03.2021
Když se nemůže divadlo hrát, nabízí tento unikátní odstup alespoň možnost divadlo reflektovat. Kolektiv HaDivadla ve svém podcastu Budoucnost divadla hledá odpovědi na otázky smyslu divadla v době pandemie a jeho možné proměny do budoucna.
V mnoha textech a rozhovorech o budoucnosti divadla se mluví o takzvané třetí divadelní reformě. Pojem navazuje na myšlení Kazimierze Brauna, který za první divadelní reformu označoval proměnu divadla na přelomu 19. a 20. století a za druhou dění spjaté s kontrakulturním hnutím šedesátých let. Jaký by měl být charakter třetí divadelní reformy – dnes, v časech, kdy pandemie koronaviru naplnila vizi Heinera Müllera, jenž vybízel divadla na rok zavřít, abychom pochopili jejich hodnotu? Dá se začít tam, kde jsme skončili? Jaké jsou nejzajímavější koncepty a nástroje, kterými můžeme začít revizi divadla? A je divadlo ve svém posledním tažení, nebo se naopak může stát po filmu, který ovládl 20. století, vůdčím druhem umění pro svoji neredukovatelnost do online prostoru? Co jsou otázky divadla budoucnosti? A proč divadlo potřebujeme?
Kolektiv HaDivadla vytvořil tento podcast ve snaze sdílet rozhovory o budoucnosti divadla s inspirativními osobnostmi. Hosty prvních dílů jsou mimo jiné režisérka Lucia Repašská z experimentální platformy D'epog, spisovatelka a překladatelka Tereza Semotamová nebo hudební skladatel a sound designer Matúš Kobolka. Každý z hostů přináší do podcastu své osobní téma a vlastní pohled na vývoj divadla budoucnosti. Všechny podcasty jsou postupně vkládány na web budoucnost.hadivadlo.cz a dostupné k poslechu jsou i na platformě Spotify.
Mimo tvorbu podcastů pracuje v současné chvíli HaDivadlo na remediaci rozpracované inscenace Zeď v režii Kamily Polívkové do digitálního prostředí internetu. Do online prostředí v období pandemie převedlo HaDivadlo taktéž Diskuze A2 (v kooperaci s kulturním čtrnáctideníkem A2), kde za účasti mimořádných hostů rozebírá palčivá společenská témata současnosti.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Knihy jsou zasazeny do jedinečné expozice, která jim zároveň dává vyniknout coby uměleckým artefaktům.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
Michal Pařízek 04.11.2024
Můžete si střihnout tipovačku, koho z letošního programu LGW přivezou Heartnoize, kdo se objeví v Topolovém hájku, kdo na stránkách Full Moonu. Dvěma slovy: akce roku.
redakce 04.11.2024
Skladba, která vznikla v těžkém období, je prodchnuta melancholií a existenciální krizí ze ztráty blízkého člověka.
redakce 04.11.2024
Hrabě Orlok bude děsit ze stínů ambientního shoegazu.
redakce 04.11.2024
Příval koncertů přeruší dva večery v rámci Dne poezie, kde uvedou autorská čtení Alžběta Králová a vanjek.
redakce 03.11.2024
Aktuálny singel kidZ svojou energickosťou, posolstvom a pozitívnou náladou perfektne zapadá do dramaturgie EP RAVEn.
redakce 03.11.2024
Současná formace Gongu slibuje psychedelický zážitek, který vás přenese zpět do 60. let.
redakce 02.11.2024
Jedná se o píseň inspirovanou ikonickou, a právě rozporuplně demolovanou, brutalistickou budovou OC Dornych.