redakce | Zprávy / Nové desky | 12.02.2021
Patrí k novej generácii hercov Činohry Slovenského národného divadla. Richard Autner má vzhľadom na svoj mladý vek za sebou pôsobivý zoznam inscenácií. Od marca bude pravidelne aj na televíznej obrazovke v pripravovaných seriáloch Nemocnica a Slovania. Ešte pred ich premiérou sa mu podarilo nahrať album, na ktorom sa prezentuje aj ako skladateľ, textár a spevák. Nahrávka s deviatimi skladbami má názov Odpovede a vychádza na značke Slnko Records.
K herectvu to Richarda Autnera ťahalo odmalička. Od piatich rokov chodil do divadelného tábora a študoval na konzervatóriu aj na VŠMU, kde mu ročníkových pedagógov robili Zuzana Kronerová a Emília Vášáryová. S hudbou to však uňho zo začiatku také jasné nebolo. „Úprimne, ku klasike a teórii, ktorú sme sa učili na klavíri na konzervatóriu, som si najprv nevedel nájsť cestu,“ priznáva Richard Autner. „Hudba je pre mňa filter. Keď mám nejaký problém, sadnem si k svojmu stolíku, napojím klavír na počítač a hrám. Mám plný notebook melódií a textov, v ktorých sa ani sám nevyznám. To, že by jedného dňa mohli vyjsť von, mi naozaj nenapadlo. Niekoľko rokov si väčšinu nápadov ukladám len tak do šuflíka,“ hovorí Richard Autner, ktorý je fanúšikom tvorby Matta Corbyho, Ásgeira aj Mumford and Sons. Jeho demo k pesničke Odpovede však niektorí poslucháči prirovnali napríklad aj k Dežovi Ursinymu.
Práve na základe Odpovedí sa Autnerovi minulý rok ozvalo vydavateľstvo Slnko Records. Záujem vydavateľstva Richarda nakopol, aby niektoré nápady oprášil, podokončoval a použil texty, ktoré dlhšie hľadali vhodný inštrumentálny podklad. Takýmto spôsobom vznikla skladba Zem, jedna z najsilnejších a pre Richarda najosobnejších piesní na albume. Ako text v nej Autner použil báseň, ktorú napísal pred šiestimi rokmi, keď prechádzal náročnejším obdobím. Nakoniec vhodne zapadla do klavírneho motívu a produkcie so sympatickým “bedroom” popovým nádychom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.
redakce 21.10.2024
Spolu s albem dnes vychází také videoklip k druhému singlu z alba – písni Ulici bičuje déšť.