redakce | Zprávy / Nové desky | 25.01.2021
Český elektronický producent Silent Letter prichádza s debutovým albumom. Nie je však žiaden nováčik, s českou klubovou scénou je pevne spätý už od konca 90. rokov pod pseudonymom Paul Hawk. Svoju prvú štúdiovku s názvom Lava posiela do sveta na slovenskom vydavateľstve Gergaz.
Autorom spomínaných projektov je v Prahe usadený moravský rodák Pavel Jestřáb. Silent Letter stojí na pomedzí jeho identity ako vizuálneho umelca a techno DJa Paula Hawka. S Paulom má spoločnú formu, s Pavlom zase konceptuálne a obsahové premýšľanie pri tvorbe trackov. Paul Hawk má jasne nastavené mantinely, a to tanečné a párty orientované techno. Ako Silent Letter žánrové vymedzenie nezastáva, je to hudobný projekt s otvoreným poľom. Proces tvorby sa u Pavla odvíja od tradičného modelu usadenia sa za midi klaviatúru a hľadanie ideálneho tvaru, až po zaznamenanie si náhleho nápadu do diktafónu telefónu pri jazde na bicykli. „Časť motívov skladieb vznikla na cestách, vo vlaku Praha/Brno, alebo napríklad v Kambodži v hotelovej izbe pri sledovaní karaoke. Inšpiráciou je hlavne moment, chvíľa, zážitok, situácia alebo spomienka, ktorú oživuje zvukové skúmanie prostredníctvom klávesnice. Akonáhle človek cítí, že se začína hudobne niečo diať, premieňa sa v podstate na sochára a začína vrstviť materiál,” opisuje Pavel.
Album Lava vznikal s pauzami približne rok a pol. Obsahuje necelú hodinu hudby v podobe 12 skladieb. Ich názvy vykračujú po stopách miest alebo udalostí, vzápätí sa však zovšeobecňujú. „Zaujíma ma ich presah, metaforická rovina, potenciál otáznikov. V každom názve je pre mňa privátna intimita aj otvorený scenár, a to aj pre mňa samotného. Napríklad See The Lighthouse môže byť náhla spomienka na malý ostrov neďaleko Taiwanu, no rovnako aj metafora nádeje pre všetkých stroskotancov v anonymných mestských bytoch.”
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.