redakce | Zprávy / Nové desky | 25.09.2021
Výraznou českou stopu nese politický thriller Je Suis Karl německého režiséra Christiana Schwochowa. Ke zkomponování soundtracku byl osloven český hudebník a skladatel Tomáš Dvořák aka Floex, který ke spolupráci přizval britského skladatele a pianistu Toma Hodge. Jejich Je Suis Karl Soundtrack vyšel 16. září.
Práce na hudební složce Je Suis Karl probíhaly z iniciativy režiséra už na základě scénáře v předcovidové době. “Christian Schwochow chtěl demo, nám se to ale s Tomem trochu zvrhlo a během krátké doby jsme v Praze vychrlili množství inspirativního materiálu, který se stal základem pro soundtrack. Kvůli pandemii jsme však samotný soundtrack tvořili na dálku, byl to takový ping pong,” dodává Dvořák. Soundtrack má unikátní zvuk. Nejedná se o klasický symfonický doprovod, ale radikálnější fúzi temného, destruovaného, špinavého soundu se symfonickým orchestrem. Floex s Hodgem si vytvořili databázi smyček, zvuků, zvukových ploch a experimentů bez konkrétního kontextu skladeb. Při komponování hudby do jednotlivých scén pak této hudební banky využívali, vzájemně si témata či verze skladeb remixovali, pracovali také s vintage technikou, třeba kazetovým přehrávačem Yamaha MT4X. Vzhledem k množství natočeného materiálu naleznou posluchači na desce čtrnáct skladeb přímo z filmu i bonusový materiál, který se do snímku nevešel.
Ve filmu, jenž vznikal také v České republice a koprodukovala ho tuzemská společnost Negativ, ztvárnily role české herečky Anna Fialová a Elizaveta Maximová. Snímek, upozorňující skrze příběh mladé Němky Maxi a její rodiny na sílící radikalismus pravicových nacionalistů, byl uveden na letošním filmovém festivalu Berlinale v sekci Berlinale Special. Film vstoupí do kin 13. ledna 2022. Oslava vydání obou Floexových letošních alb - Papetura a Je Suis Karl - proběhne 14. října v brněnském Kabinetu múz a 29. října v pražské MeetFactory.
více o albu Papetura zde
Tom Hodge & Floex – Je Suis Karl Soundtrack (Minority Records, 2021)
Bandcamp soundtracku
foto © Michal Hancovsky
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.