redakce | Zprávy / Nové desky | 05.12.2023
Na bretonském labelu laaps vyšlo druhé sólové album Tomáše Knoflíčka Serendipity.
Tomáš Knoflíček je hudebník, zvukový designer a kurátor. Jeho skladby sestávají z kombinace glitchových struktur, počítačové dekonstrukce, soundscapingu, terénních nahrávek a akustických nástrojů, včetně historického psalteria nebo kytary. Tomáš Knoflíček je členem kvartetu Gurun Gurun (Home Normal, Silver Rocket, Buh Records) či audiovizuálního projektu LyrArkestra+, který je zaměřen na interpretaci grafických partitur významných českých a slovenských výtvarných umělců (Milan Adamčiak, Jan Steklík apod.). Je také organizátorem festivalu umění ve veřejném prostoru Kukačka (the Cuckoo).
Serendipity je abstraktní deska rozkročená mezi tichem a mnohomluvností. Její podobu – stejně jako kroky flaneura – ovlivňují především náhody. Reaguje na vnější podněty, zároveň je ale i bytostně introspektivní, utvářená asociativním předivem zvuků, čekáním na vhodnou konstelaci, dialogem mezi umělým a přirozeným, všedním a svátečním.
Co se stane, když se obraz klasika české krajinomalby stane předmětem virtuální projekce, v níž se romantický lesní interiér promění ve filmovou pastiš à la Záhada Blair Witch? Kontemplativně observační video Matěje Smetany proti sobě staví nejen dvě média, jež si v době vzniku Mařákova obrazu Lesní cesta symbolicky předávaly štafetový kolík, ale i lineární vs nelineární způsoby narace či autentické vs umělé. Nakolik věrně a přesvědčivě může tzv. first person video simulovat pohyb v konkrétním prostoru? A co když je tímto prostorem jen plocha obrazu? Je zjevné, že i přes užité dokumentární prostředky zůstává celá situace ve videu nevyhnutelně umělá, počínaje fiktivní chůzí lesem, přes malovaný obraz až po virtuální kino, v němž se odehrává projekce bez účasti diváků (sic!).
Konceptuální tvorba Matěje Smetany se uplatňuje v animovaných kresbách, videích, objektech a instalacích, v nichž autor často odkazuje k vědeckým postupům při zkoumání a pozorování různých typů komplexních komunikačních, jazykových nebo pohybových systémů. Od podzimu letošního roku vede společně s Alicí Nikitinovou Ateliér kresby na AVU v Praze.
redakce 18.12.2024
Farba hlasu a poetické texty s intímnymi príbehmi, krivdách či defektoch našej spoločnosti, mu priniesli fanúšikov na Slovensku aj v Čechách.
redakce 17.12.2024
Meta and her noises se inspiruje ikonami jako Lana Del Rey, Lorde a Kate Nash.
redakce 15.12.2024
Skladby jsou neuhlazené, přímočaré a produkčně minimalistické.
redakce 14.12.2024
S novým albem Lambda definitivně opouští stonerové kořeny a vydává se na cestu originálního postrocku.
redakce 13.12.2024
Druhá studiová nahrávka brněnské pětice whyohwhy vznikla ve studiu Tropical Cell Sound.
redakce 13.12.2024
Album otevírá podmanivá skladba Siri tönünnerii od Aldany Duoraan a Tomáše Niesnera.
redakce 11.12.2024
Například tancovatforhours nabízí hyperpopové vokály Klary Wodehn na pozadí hyperaktivních breakbeatů a pulzujících syntezátorů.
redakce 10.12.2024
Ve zvuku 50m znak se potkává melodický hardcore Touché Amoré, dravost Hot Water Music a mnohdy i nálada Dischord kapel poloviny 80. let nebo indie hardcore mutace desek Fucked Up.
redakce 10.12.2024
Všechny skladby vznikly v rámci projektu Beat of the Week, na který EP přímo navazuje.
redakce 09.12.2024
TransMythHuman zve na dobrodružnou výpravou do světa, kde se prastará mytologie potkává s futuristickými vizemi blízké budoucnosti.