redakce | Zprávy / Nové desky | 05.10.2018
Dlouho očekávané album MMXVIII rakovnických Manon meurt vychází 12. října u Minority Records ve formátech LP, CD a download. Vinyl bude v prodeji ve dvou barevných provedeních: klasický černý vinyl a vinyl na čirém růžovém mramoru.
Rakovnická skupina Manon meurt nikam se svým druhým albem zbytečně nechvátala a materiál na něm vznikal a dozrával s postupem času. Červnovému intenzivnímu natáčení předcházela důkladná příprava a samotnou produkci Manon meurt svěřili do rukou Jana P. Muchowa (The Ecstacy of Saint Theresa). Manon meurt o sobě tvrdí, že jsou v mnoha aspektech perfekcionisti a v ranku shoegaze prý mají naposloucháno snad každé album, které vyšlo. Z domácí scény za svou největší inspiraci berou původní sestavu The Ecstacy of Saint Theresa a zejména pak jejich stařičké épéčko ...Fluidtrance Centauri..., tedy materiál z legendárního session u Johna Peela - je v tom tedy i určitá symbolika, uzavření kruhu, že na vzniku jejich druhé řadovky MMXVIII se podílel právě Jan P. Muchow.
Kateřina Elznicová (kytara), Vojtěch Pejša (kytara), Simona Kuchárová (baskytara) a Jiří Bendl (bicí) se dali dohromady před šesti lety díky hraní na festivalu Coombal u Rakovníka, kde měla původně Kateřina vystupovat sólo s kytarou, ale chtěla mít okolo sebe kapelu. Rok na to pro ně přišel velký zlomový bod, kdy předskakovali na pražském koncertu My Bloody Valentine a chystali i svůj bezejmenný šestiskladbový debut. Ten nakonec vyšel v roce 2014 na limitovaném vinylu a obsahoval například skladby To Forget a In These Eyes, které ukazovaly na definici jejich tvůrčího rukopisu. V aktuální sestavě místo Simony Kuchárové, figuruje David Tichý a Manon meurt díky častějšímu koncertování nasbírali nové zkušenosti, které pomohly rozšířit jejich hudební tvář.
Na jednu stranu zůstávají onou zasněnou partou, jež nedá v základech dopustit na dokonale průzračný shoegaze, avšak se posunuje dále, kamsi k hranám post-rocku a hlukovým rovinám. V těchto mantinelech se třeba pohybuje již dříve hraná skladba We Are, stejně tak i dvojice Figure It Out a Neon, která byla mezi favority na první singl. Od úvodní Circle je taktéž patrné hlasové dozrání Kateřiny Elznicové, její éterický hlas je nepřehlédnutelnou součástí celku, ta pro MMXVIII sepsala i velmi osobní texty. Překvapující jsou klavírní linie v jímavé Lighthouse a závěrečná Song Of The Sea je potemnělou ukolébavkou, která se celkem záhy stane pevnou součástí jejich koncertních setlistů.
Manon meurt
web kapely
web vydavatelství
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.