redakce | Zprávy / Nové desky | 10.05.2024
Wolf Lost in the Poem je hudebně-poetický projekt, za kterým stojí uznávaný hudebník a textař Jan Žamboch. První album (Nepřipoutaný, 2017) se dočkalo nominace na Cenu Anděl a vyhrálo anketu Album roku radia Proglas. Druhý díl s názvem Indigem je věnován opět básnířkám, ale tentokrát výhradně českým. Album Indigem vychází digitálně na domácím labelu Tranzistor.
Jitka Bret Srbová, Ludmila Macešková píšící pod pseudonymem Jan Kameník, Hana Stinka Lundiaková, Marta Veselá Jirousová, Simonetta Buonaccini, Olga Wawracz, Jaroslava Oválská, Bohumila Grögerová, Hana Kocourková a Vladimíra Čerepková – deset žen, jejichž básně byly pro Jana natolik silné, že z něj vyrazily emocionální textovou reflexi.
„Sedm let po Nepřipoutaném je dost dlouhá doba na to, abych v sobě zase našel plameny, který nutí autora psát a tvořit. Osudy českých básnířek, jejich krásný a mnohdy trnitý verše přikládaly do mýho vlčího ohně vždycky, když skomíral a jsem jim za to vděčný. Indigem jsou pro mne hojivý drásy a med. Doufám, že to tak nebudu mít jenom já,“ říká k novému albu Jan Žamboch.
Na Indigem si tentokrát Wolf přizval celou řadu hostů. Naleznete na něm vokály Jany Vébrové, bicí Pavla Koudelky z Dunaje, samply Zdeňka Holoubka, housle a kvinton Gabriely Vermelho, piana Tomáše Sedláčka a Adama Nožičky nebo trubku Vojtěcha Kozubíka.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.