redakce | Zprávy / Pozvánky | 25.01.2016
Z undergroundu se Zrní podařilo dostat na špičku české klubové scény. Bez kalkulu, velkého labelu za zády jsou jejich poslední dvě desky zlaté. I to se musí řádně oslavit, nejlépe s fanoušky, kteří je milují. Ačkoliv hrají na festivalech v hlavních časech, vyprodávají kluby, nezapomněli, kde s hraním začali - na ulici. Chodili po městě s kytarou, jezdili stopem na vandry a v každém městečku, kde zastavili, hráli, jen tak pro radost. "Snili jsme, že takhle budeme fungovat celej život," vzpomíná zpěvák Jan Unger, "vandrovat, cestovat, seznamovat se s lidma, a přitom hrát svoje písničky, kterýma změníme svět a rozpoutáme globální kulturní revoluci. Che. Byla to naše hippies éra, když jsme spolu ještě všichni chodili na gympl, doba indiánský klučičí party na život a na smrt. Od tý doby už je to 15 let. Hodně se nám toho splnilo a hodně toho ještě chceme zažít. Přinejmenším tu globální kulturní revoluci."
Proto před každým koncertem, v každém městě na náměstí zahrají akusticky několik písniček jako kdysi. "Těšíme se, že třeba nebudeme stíhat, nebo bude zima, pršet, ale stejně to vždycky dáme. Na ten pank se těšíme," říká Jan Unger. Na většině jarních koncertů jim bude předskakovat jejich kamarád, písničkář a kytarista Michal Koberstein.
Projev Zrní na pódiu je stejný jako jejich muzika: osobitý, hypnotický, hutný, energický, uvěřitelný. Ačkoliv zpívají česky, jsou světoví. To dokazuje mimo jiné i fakt, že byli v roce 2014 vybráni jako jediný český headliner pro pražský showcasový festival Nouvelle Prague, kde upoutali pozornost zahraničních agentů a delegátů. Zaujali také ředitelku Colours of Ostrava, Zlatu Holušovou, díky které vzniklo unikátní propojení Zrní & Janáčkovy filharmonie Ostrava, které si odbylo premiéru na festivalu Colorus, na hlavní scéně, v hlavní čas hned po Björk.
Aby těch úspěchů nebylo málo, tak jejich poslední deska Následuj kojota byla nominována na cenu kritiky Apollo, a také na Cenu Anděl 2014 hned ve třech kategoriích: kapela roku, alternativní deska roku a klip roku (videoklip Loďky). Za zmínku stojí i výtvarná prezentace kapely. Za desku Následuj kojota, jejíž grafiky se zhostil výtvarník Aleš Fulín, získali prvenství v soutěži o nejlepší hudební design Megaton Fashion Show. Zrní jsou taktéž držitelé sošky Anděla za rok 2012 jako Objev roku za předposlední desku Soundtrack ke konci světa, jež byla nominována na téměř všechny hudební ceny v ČR.
redakce 05.02.2025
Japonský umělec, DJ a hudebník hraje na několik tradičních i elektronických nástrojů (shamisen, kytara, baskytara, syntezátory, perkuse), z nichž některé si sám vyrobil.
redakce 04.02.2025
Singl Cleopatra má i vizuální zpracování, kterého se chopila Kiti Wullich.
redakce 03.02.2025
Stejně jako dokázal islandský nároďák porazit ten anglický, poráží Ari Eldjárn frontu komiků z mnohem větších zemí.
redakce 02.02.2025
Barcelonský producent a skladatel Raül Refree se pohybuje na pomezí experimentální hudby, populární produkce a filmových soundtracků.
redakce 02.02.2025
První večer bude věnován interpretacím textových partitur z cyklu Für kommende Zeiten.
redakce 01.02.2025
Vizuální zprostředkování bolesti, hluku i zvláštní sounáležitosti fanoušků tvrdé hudby, kteří se z celého světa každoročně sjíždějí v Trutnově.
redakce 31.01.2025
Kapela Laibach měla velký vliv na žánry i popularizaci industriální hudby.
redakce 30.01.2025
Jejich hudba je neúnavným proudem energie, plná nečekaných rytmů a experimentálních zvuků.
redakce 29.01.2025
Kapela si získává publikum syrovými písněmi s punkrockovou dravostí a naléhavými melodiemi.
redakce 28.01.2025
Morgan Garrett označuje svoji hudbu za no metal, tedy hybrid no wave a nu metalu. Je to vcelku výstižné... Punctum zve už za pár dní.