Články / Rozhovory

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Petra Hradilová (Czech Music Crossroads): Pro mě to není jen práce

Mariia Smirnova | Články / Rozhovory | 18.06.2024

„Máme tři hlavní cíle. Za prvé usnadnit kapelám vstup na hudební scénu, za druhé rozvíjet mezinárodní kontakty a spolupráci a za třetí získat pozornost lidí, kteří ocení skvělou hudbu,“ říká Petra Hradilová, ředitelka hudební konference a showcasu Czech Music Crossroads. To nejlepší ze světa world music, jazzu a alternativy můžete načerpat už za pár dnů (20.-22. 6.) v ostravském domě kultury Poklad a na koncertech pod širým nebem na Alšově náměstí.


Crossroads letos slaví 10. výročí – co vám osobně a tuzemské hudební scéně ta dekáda přinesla? Došlo k nějaké spolupráci na světové úrovni, nečekanému propojení, možná máte nějaký oblíbený příběh?
Za těch deset let se nám skutečně podařilo nabídnout Ostravě bohatou škálu koncertů, představili jsme veřejnosti nové, neokoukané, talentované hudebníky. Kvality mnohých do té doby nikdo neobjevil a byla by škoda, kdyby nedostali šanci prorazit. Jsem proto moc ráda, že nám se to na Crossroads daří.

Hudebníků, které vystoupení na Crossroads takzvaně nakoplo, je mnoho, kdybych měla jmenovat všechny, byl by to velmi dlouhý rozhovor. Nicméně krásným příkladem toho, jak chytit šanci za pačesy, je například příběh skupiny Ponk z Brna. Právě díky Crossroads dostala příležitost vystoupit na mezinárodní hudební přehlídce Womex, která se koná každoročně ve velkých evropských městech. A zatímco v roce 2015 přijeli do Ostravy jako začínající kapela, o rok později už na festivalu hráli pro publicisty a promotéry. A uvedu ještě jeden příklad: příležitost navázat užitečné kontakty s hudebními profesionály využilo i české kvarteto Clarinet Factory, které úspěšně koncertuje nejen u nás, ale i v zahraničí. Myslím, že za vše hovoří vyjádření jednoho z pozvaných delegátů. Britský hudební žurnalista Simon Broughton řekl, že je slyšel a viděl naživo a byl jejich vystoupením ohromen.

Máte opravdu bohatý program konference s více než třemi desítkami pozvaných odborníků z celého světa. Na jaké přednášky se nejvíce těšíte, co byste doporučila? Z čeho máte největší radost?
Domnívám se, že náš konferenční program je velmi pestrý, profesionálně na úrovni a že na něj můžeme být právem hrdi. O vysoké prestiži Czech Music Crossroads vypovídá také skutečnost, že v uplynulých letech se festivalu zúčastnilo téměř 250 odborníků z hudebního průmyslu. Pozvání přijali významní organizátoři festivalů, manažeři, promotéři a další hudební profesionálové z více než 40 zemí celého světa.

A na co se letos nejvíce těším já? To je těžká otázka, těším se opravdu na všechna témata konferenčního programu. Myslím ale, že zajímavá a poněkud překvapivá bude přednáška nazvaná „Vždy jde o tým“, se kterou ve čtvrtek vystoupí ředitel bookingové agentury Midnight Mango z Velké Británie Matthew Bartlett.


Crossroads byl původně koncipován jako sjezd profesionálů z hudebního průmyslu těsně před Colours, proč se tento koncept změnil? Nastalo to, myslím, před třemi léty, jak tuhle změnu vnímáte?
Velmi pozitivně. Jsem přesvědčena, že je našim úkolem inspirovat širokou veřejnost k návštěvě koncertů, seznamovat je s novými hudebními trendy, s velmi kvalitními, i když zatím málo známými interprety. A každý, kdo má hudbu rád, má díky Czech Music Crossroads možnost zažít v přívětivém, komorním prostředí domu kultury Poklad setkání s hudbou z různých koutů světa. A co je unikátní, i laická veřejnost se tady může setkat s profesionály z hudební branže na přednáškách a diskuzích v rámci konferenčního programu. Stačí se zaregistrovat na našem webu.

Zvládáte během konference většinu programu nebo trávíte čas spíše pracovně v zákulisí?
Stíhám sledovat i program. Crossroads pro mě není jen práce, žiju tím a moc mě to baví, řekla bych rok od roku víc. Ráda pozoruji, že všechno funguje a má smysl. Během koncertů sleduji reakce posluchačů, jejich emoce. Pokud jsou reakce publika pozitivní, je to pro mě velká satisfakce. Pokud by něco ale fungovalo méně, brala bych to jako pobídku k tomu, abychom se příští rok zdokonalili. Všechno se vyvíjí, ani my nesmíme stagnovat.

Jaké jsou další plány?
Dál zdokonalovat dramaturgii festivalu, s největší pečlivostí vybírat další neobvyklé hudební projekty, zachovat žánrovou pestrost a také přízeň hudebních profesionálů, aby cestu do Ostravy na Czech Music Crossroads vnímali jako prestižní a přínosnou. Máme tři hlavní cíle. Za prvé usnadnit prezentujícím se kapelám vstup na hudební scénu, otevřít jim dveře k úspěchu na mezinárodní scéně, za druhé rozvíjet mezinárodní kontakty a spolupráci a za třetí získat pozornost lidí, kteří ocení skvělou hudbu a rádi přijdou na naše koncerty načerpat pozitivní energii.

Info

Czech Music Crossroads
20.-22. 6. 2024
Ostrava
web festivalu

foto © se svolením Czech Music Crossroads

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Vlzques (Fuchs2, Swine Daily): Baile Funk jednoducho milujem

Libor Galia 05.09.2024

Jeden z dramaturgů klubu Fuchs2 se rozhodl přinést do pražské klubové scény svěží vítr, nové žánry a neotřelé hudební experimenty s pulzujícími rytmy Latinské Ameriky. Rozhovor.

SJ yellow (Fuchs2): Hraju čím dál rychleji

Libor Galia 28.08.2024

Její radostné skladby s kořeny v hip hopu, RnB a funku a bezchybné přechody vás zaručeně rozhýbou. F2 opening.

Mirko Burazer (Ship): Samé nejlepší místo

Mariia Smirnova 22.08.2024

„Každý kout Šibeniku vypráví svůj vlastní příběh a stojí za podrobné prozkoumání,“ říká zakladatel festivalu Ship.

Petra Soukupová (PSO): Orchestr mě naučil dávat důvěru mladým lidem

Mariia Smirnova 19.08.2024

O začátcích, o hranicích mezi vysněnou prací a životem a o zázracích, které se dají tvořit s podobně smýšlejícími lidmi kolem. Rozhovor.

Ivo Voříšek (Cool v plotě): Nejtěžší úlovek byl ten, který jsme neulovili

Mariia Smirnova 14.08.2024

„Já osobně se těším skoro na vše, velkou radost mám z Petry Hermanové, Anny Vaverkové, Davida Boultera a Pantha Du Prince...," říká dramaturg píseckého festivalu.

Natálie Pleváková (Sanatorium Sonorum): Mám hrozně ráda opravdovost a křehkost

Mariia Smirnova 12.08.2024

Pod pečlivým kurátorským vedením Natálie Plevákové se rezidenti ponořili do odkazu Smetany a přetavili ho do současného uměleckého vyjádření. Rozhovor.

Marek Mikič (Fuchs2, Tabačka Kulturfabrik): Je to všetko o ľuďoch

Libor Galia 08.08.2024

Marek mimo jiné stál spolu s Dušanem Vlkem u zrodu undergroundové koncertní série UGOT, která se na Štvanici odehraje za pár dní.

Maxl Walmsley-Pledl (Klangphonics): Sociální sítě jsou požehnání i prokletí

Filip Peloušek 10.07.2024

S kytaristou a hlasem Klangphonics Maxlem jsme se bavili o sociálních sítích, hře na alpský roh nebo o hraní na parkovišti.

Mike Kerr (Royal Blood): Že potřebujeme alkohol, abysme byli kreativní, je největší lež

Kristina Kratochvilová 09.07.2024

S frontmanem Mikem Kerrem z britského rockového dua jsme si před čtvrtečním koncertem popovídali o jeho hudebních začátcích, o boji s impostor syndromem, o cestě ke střízlivosti a tipy na…

Malcuth & Facutum: Jít tou těžší cestou

Viktor Hanačík 07.07.2024

Na konci minulého roku jim vyšlo album Alter, a to na americkém labelu Vale, s mezinárodními hosty i ohlasy. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace