redakce | Zprávy | 22.04.2024
V hudbě čtyřčlenné ostravské kapely se mísí řada vlivů: od zvonivého vybrnkávání a vrstevnatých vokálních harmonií přes bluesovou a grungeovou syrovost až po náznak taneční a elektronické hudby. V roce 2017 vydala Saca debut Temporary Thing, o rok později EP se skladbami, které se na album nevešly, a pak několik samostatných singlů. Na letošní podzim ohlásili druhou desku, ze které vypouštějí do světa druhý singl King’s Tale, vybavený animovaným videoklipem.
Proč je nyní singlem právě King’s Tale?
King byl od svého zrození jeden z našich nejoblíbenějších songů a stále jím je. Myslíme si, že se v ní sešlo mnoho prvků, které dělají Sacu Sacou. Občas na pódiu či ve zkušebně dosáhne, alespoň pro nás, dechberoucí monumentality.
Bitevní atmosféra, mrazivý vítr, ambientní ruchy – dalo by se říct, že to pro vás není typická písnička, ale vy ji už hrajete živě poměrně dlouho.
Bylo to vůbec poprvé, co jsme zkombinovali náš syrový zvuk a takovou v podstatě soundtrackovou produkci. Skladba sice na koncertech velmi dobře šlape ve složení kytary – basa – bicí, ale ve studiu nám začalo dávat smysl podpořit atmosféru efekty, a proto jsme spojili síly s filmovým zvukařem Tomášem Oramusem, který dodal napínavé zvuky a plochy. Celé to smíchal Michal Rucký, který rovněž podbarvil refrény klávesami.
Navíc jste připravili velmi přiléhavý klip.
Ano, vždycky jsme věděli, že chceme ke King’s Tale animovaný klip, o nějž se nakonec postaral Maks Tkachenko, který také režíroval náš starší, hraný klip The Post. Text písně je volně zasazený do středověku a Maksova animace ve stylu stínového divadla vypráví o králi, který se nebojí míru.
Když jsme se bavili před dvěma lety, mluvili jste o takřka hotovém materiálu na druhou desku. Kdy bude?
Plánujeme ji na podzim letošního roku a bude na ní deset nebo jedenáct skladeb. Asi polovinu z nich jsme nahráli naráz v jedné místnosti, v dnes již neexistujícím ostravském klubu Brno. Zbytek doděláváme u Michala Ruckého v jeho studiu Mouseville. Oproti prvnímu albu si více hrajeme s post-produkcí – kromě ambientních ruchů jako v Kingovi jsme tu a tam přidali smyčce, použili na bicí ozvěnu jako v jeskyni, a tak různě. Ale pořád to bude v prvé řadě deska natočená čtyřmi floutky z jedné zkušebny.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 08.11.2024
V Beseder Gallery zazní premiéra skladeb z nového alba Red Landscape v podání saxofonisty Jureho Pukla a klavíristky Kristiny Barty.
redakce 08.11.2024
Tradiční stoner, psychedelic rock a doom metal stále tvoří základ, ale po loňském úspěchu s moderními subžánry se podnik posouvá dál i tímto směrem.
redakce 07.11.2024
Během prvních tří dnů festival nabídne program ve městech Barcelos, Famalicão a Guimarães, čímž se rozšíří i do širšího okolí.
redakce 07.11.2024
Song na téma ubíhající krajiny za oknem auta chtěl Ventolin udělat už mnoho let.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 06.11.2024
Říjnové vydání Full Moonu se detailně zaměřuje na atlantskou scénu, přináší profily Outkast a Killer Mike, a analyzuje vlivy, které formovaly místní hudební podhoubí. Pleják k tomu.
redakce 06.11.2024
Skladba sa nesie v duchu danielovej staršej tvorby, avšak produkčne navodzuje temnejší a atmosferičkejší zvuk.
redakce 06.11.2024
Party nabídne intimní koncert a klubovou noc v jednom.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.