redakce | Zprávy | 22.04.2024
V hudbě čtyřčlenné ostravské kapely se mísí řada vlivů: od zvonivého vybrnkávání a vrstevnatých vokálních harmonií přes bluesovou a grungeovou syrovost až po náznak taneční a elektronické hudby. V roce 2017 vydala Saca debut Temporary Thing, o rok později EP se skladbami, které se na album nevešly, a pak několik samostatných singlů. Na letošní podzim ohlásili druhou desku, ze které vypouštějí do světa druhý singl King’s Tale, vybavený animovaným videoklipem.
Proč je nyní singlem právě King’s Tale?
King byl od svého zrození jeden z našich nejoblíbenějších songů a stále jím je. Myslíme si, že se v ní sešlo mnoho prvků, které dělají Sacu Sacou. Občas na pódiu či ve zkušebně dosáhne, alespoň pro nás, dechberoucí monumentality.
Bitevní atmosféra, mrazivý vítr, ambientní ruchy – dalo by se říct, že to pro vás není typická písnička, ale vy ji už hrajete živě poměrně dlouho.
Bylo to vůbec poprvé, co jsme zkombinovali náš syrový zvuk a takovou v podstatě soundtrackovou produkci. Skladba sice na koncertech velmi dobře šlape ve složení kytary – basa – bicí, ale ve studiu nám začalo dávat smysl podpořit atmosféru efekty, a proto jsme spojili síly s filmovým zvukařem Tomášem Oramusem, který dodal napínavé zvuky a plochy. Celé to smíchal Michal Rucký, který rovněž podbarvil refrény klávesami.
Navíc jste připravili velmi přiléhavý klip.
Ano, vždycky jsme věděli, že chceme ke King’s Tale animovaný klip, o nějž se nakonec postaral Maks Tkachenko, který také režíroval náš starší, hraný klip The Post. Text písně je volně zasazený do středověku a Maksova animace ve stylu stínového divadla vypráví o králi, který se nebojí míru.
Když jsme se bavili před dvěma lety, mluvili jste o takřka hotovém materiálu na druhou desku. Kdy bude?
Plánujeme ji na podzim letošního roku a bude na ní deset nebo jedenáct skladeb. Asi polovinu z nich jsme nahráli naráz v jedné místnosti, v dnes již neexistujícím ostravském klubu Brno. Zbytek doděláváme u Michala Ruckého v jeho studiu Mouseville. Oproti prvnímu albu si více hrajeme s post-produkcí – kromě ambientních ruchů jako v Kingovi jsme tu a tam přidali smyčce, použili na bicí ozvěnu jako v jeskyni, a tak různě. Ale pořád to bude v prvé řadě deska natočená čtyřmi floutky z jedné zkušebny.
redakce 22.11.2024
Sedm různých klubů se spojilo, aby v jeden večer naservírovalo svým návštěvníkům bohaté koncertní menu.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 21.11.2024
Jejich hudba kombinuje avantgardu s útulností, kakofonii s melodií a jazykové propasti s krásou.
redakce 21.11.2024
Clock DVA neúnavně pokračují v nahrávání své hudby a uvádění odvážných audiovizuálních postcyberpunkových projektů.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 20.11.2024
Po jarním vyprodaném koncertu ve Foru Karlín nyní zamíří v rámci svého turné Miss Possessive do největší české haly.
redakce 20.11.2024
Husův sbor zaplní abstraktní, rozostřené, kvadrofonní textury legendy německé elektronické scény Jana Jelinka.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 19.11.2024
Důmyslně orchestruje zvuk, vizuální prvky, materiály, fyzikální jevy a matematické pojmy do strhujících živých představení a instalací.
Mariia Smirnova 18.11.2024
V honbě za lepším životem, který vám tu nikdo neslíbil, se platí velmi vysoká cena – cena věcí, kterých jste se museli vzdát.