redakce | Zprávy / Nové desky | 12.04.2017
Československý future soulový kvartet The High Corporation vzniká v roce 2013. Po několika koncertech jsou objeveni lokálními promotéry a dostávají se na podia před Selah Sue, Nneka nebo Akua Naru, v té době vznikl první singl s videoklipem Maj in June. Po prvním československém turné vydávají 10. dubna EP When I Went to School pod labelem Gergaz a oznamují první zahraniční koncerty.
Atmosféru jejich klubových koncertů mohli zažít českoslovenští fanoušci na podzim minulého roku, kdy kapela uskutečnila své první turné po obou zemích. Z jejich křtu EP ve Vile Štvanice vyšla také živá videonahrávka skladby Growing Pains. 23. dubna vystoupí The High Corporation společně s vídeňským producentem Monophobe v klubu B72 ve Vídni a následovat bude koncert v Kranju ve Slovinsku. 27. dubna pak vystoupí společně s Petijee a Flako v bratislavském klubu Fuga, na konci června v Praze na Metronome festivalu a 6. července na maďarském V4 Theatre Festival.
Směr The High Corporation ovlivnily desky Milese Davise, Johna Coltranea, ale taky Mozart, Eminem, Jefferson Airplane, Outkast nebo Red Hot Chili Peppers. Poprvé se všichni potkali v Praze na konzervatoři. Kytarista Michael Lužný a bubeník Petr Hanák spolu vystupovali už v několika kapelách v Prostějově, kde oba vyrůstali v silném muzikálním prostředí. Lukáš Mutňanský ze slovenské Dubnice nad Váhom nastupoval na konzervatoř poslouchajíc Brada Mehladau a J-Dillu. Zpěvačka Ashley S. Abrman zatím zpívala po amerických kostelech se svým bratrem Samuelem a sestrou Rachel, která trio doprovázela na klávesy během bohoslužeb jejich otce pastora. Ashley se narodila v Houstonu v Texasu a od svých tří do šestnácti let téměř neustále cestovala mezi Slovenskem a Spojenými státy. Čas ve Spojených státech byl pak často věnován právě cestování po kostelech a mším.
V úvodní skladbě Roots se chtějí vrátit zpět ke kořenům i s vědomím, že to vlastně není možné. Dál v úvahách nás zavede dvoudílná skladba Paranoid (For the First Time and Paranoid Again) a celé EP završuje skladba *Puppet Theatre *o iluminátech, kterou zpěvačka složila ve 12 letech. EP vychází na progresivním slovenském labelu Gergaz (Jimmy Pé, Fallgrapp, HRTL, Monophobe), obal vytvořil Filip Fabián, nahrávky masterovali Gargle & Expel v Londýně.
The High Corporation - When I Went to School EP
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.