Jiří Mališ | Články / Reporty | 29.09.2017
Sestry Crutchfieldovy se v Kodani vyznají. Po menších koncertech v Nørrebro a Amager se jim konečně podařilo získat dostatečné publikum na okupaci rockového sousedství Vesterbro a zavítaly do malého sálu domu Vega. Pozornosti se jim dostalo i od předních dánských médií a na koncert zavítaly bezmála dvě stovky diváků.
Allison Crutchfield nehraje jen druhé housle po boku své slavnější sestry Katie a pod vlastním jménem má sólový projekt. Na společném turné pak vychází najevo, že moc rozdílů mezi nimi nenajdete. Písně Waxahatchee a Allison Crutchfield jsou podobné jako vejce vejci, co taky čekat od dvojčat? Ze sedmi dobře napsaných, ležérně zahraných písní nejvíce vyčnívala závěrečná a nejznámější Dean’s Room. Vystoupení chyběla energie nebo spojení s publikem a na úvod středečního večera to vypadalo, jako by všichni byli moc unavení.
Katie Crutchfield v čele Waxahatchee tak před sebou měla nelehký úkol, který chytla za dobrý konec. Pomalá, emotivní Recite Remorse zdvořile probudila ze spánku a v následující Silver vyvolala vzpomínky na altrockovou emo scénu z konce minulého tisíciletí. I na letošním albu Out in the Storm jsou slyšet náznaky Jimmy Eat World nebo American Football v době jejich největší slávy a tomu odpovídalo i složení obecenstva. Věkový průměr kolem pětatřiceti značil, že teenagerskou vzpurnost vystřídala melancholie vztahových problémů, bolesti dospívání jsou na celý život. Slibný začátek vystřídala nuda a jalová prezentace nepomáhala chytrým textům.
Sál se z poloviny vyprázdnil během čekání na přídavek. Písně z předloňského alba Ivy Tripp, La Loose a Under the Rock, vyšuměly ještě před dozněním a největším vzrušením večera tak bylo dobíhání autobusu. Waxahatchee zůstávají kapelou, kterou je dobré slyšet z nahrávky - během deštivých podzimních dnů skladby jako Sparks Fly vyniknou nejlépe. My si ale v Kodani užíváme babí léto a o víkendu si zajdeme na nějaký taneční synthpop.
Waxahatchee (us) + Allison Crutchfield (us)
29. 9. 2017, Vega - Ideal Bar, Kodaň
foto: Sara Lindbæk
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.