Články / Reporty

Co se děje v pokojíčkách (Holly Humberstone)

Co se děje v pokojíčkách (Holly Humberstone)

Klára Řepková | Články / Reporty | 22.02.2024

„Je prostředek týdne a vy jste přišli včas i na předskokana. To je cool,” uvádí Nick Carpenter, vystupující jako Medium Build, večer koncertu britské zpěvačky Holly Humberstone v pražském Rock Café. V minimalistickém vystoupení sází jen na kytaru a reverb, zbytek kapely nechal za oceánem v domovských Státech a pro pomalé skladby plné melancholie a rozervanosti to vypadá jako slibné aranžmá.

Jenomže Medium Build to celé hodně prožívá, nejspíš nejvíc ze všech v sále. Rychle sklouzne ke zbytečně intenzivnímu zpěvu, který u soft skladeb působí nejistě až komicky, a v kombinaci s neustálými průpovídkami, které trvají skoro stejně dlouho jako písničky, tak první vystoupení končí trochu rozpačitě. Naštěstí to není o něm.

Hlavní interpretka má mnohem jasnější představu o tom, co je autentické a nejvíc funguje. Holly Humberstone se vypovídat nepotřebuje, stačí jí opřít se o setlist napráskaný kombinací starších singlů, materiálu z loňského dlouhohrajícího debutu Paint My Bedroom Black i úplně nového singlu Dive a na minutu přesně se pustit do indiepopové jistoty.

Přesunutí z původní MeetFactory do menšího Rock Café Humberstone prospělo. Intimnější prostředí se k textům připomínajícím deníkové záznamy hodí a potemnělý interiér evokuje onen pokoj z názvu alba i stejnojmenné první skladby.

„Now, with the windows down/I am reborn in the ever-fading light/I'm gonna paint my bedroom black/I'm gonna turn my music up/I'm gonna drown you out tonight,” zpívá Humberstone do energické melodie a nastavuje tempo na zbytek koncertu, během kterého se občas dostane i do rockovějších poloh jako u Scarlett a živelné aranže navlékne i původně klidnějším trackům The Walls Are Way Too Thin nebo Falling Asleep at the Wheel.


fotogalerii z koncertu najdete tady

Jen párkrát ho vystřídá snovou atmosférou u balady Kissing in Swimming Pool nebo London Is Lonely, to je taky jeden z mála okamžiků, kdy nabídne berličku k tomu, o čem song je, a vzpomíná, jak bylo těžké se ve dvaceti přestěhovat do velkoměsta, nikoho neznat a zažívat všechen ten stesk po blízkých. „I’m just going through something,” zpívá odhodlaně v refrénu Cocoon a vlastně tím shrnuje celý koncert a svým způsobem i pocity mladé generace. Jenom je škoda, že si zvukaři nedali větší práci s nastavením vokálů, které se při intimním promlouvání v mixu utápěly.

Koncert Holly Humberstone je stejně jako její tvorba hořkosladká óda na ranou dospělost se všemi intenzivními láskami, propitými večery i pocity neukotvenosti a opuštění a hledáním sama sebe. Exkurz do metaforického pokoje, kde se to všechno děje, je nestrojený a upřímný a čtyřiadvacetiletá Britka ho navíc vede energicky a bez patosu. Osamělý disociační večer s deníkem a smutnými písničkami se díky tomu mění na sleepover s kamarádkami, kde se i těm nejtěžší tématům dá nakonec zasmát.

Info

Holly Humberstone (uk) + Medium Build (us)
21. 2. Rock Café, Praha

foto © Katarzyna Wolf

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace