Články / Reporty

Dobrý, ale… (Sophia Kennedy)

Dobrý, ale… (Sophia Kennedy)

Lenka Marie | Články / Reporty | 18.04.2018

Věděla jsem, že do Bii Nu to mám jenom kousek, ale přes den jsem se slušně vyřídila a navíc jsem měla svoje oblíbené boty, ve kterých se nedá běhat. Na poslední chvíli mi došlo, že jednu stanici můžu popojet U-Bahnem, a už jsem se po namrzlé, temné ulici klouzala do ruského baru, kde na mě čekal Petar. V plyšové sedačce popíjel Moscow Mule a pozoroval vysokého číšníka s dlouhými šedými vlasy a s poněkud nepřirozeně vypadajícím, hustým černým knírem. Číšník byl Španěl, bylo březnové úterý a Petar si myslel, že pro něj mám lístek. Neměla jsem.

Bii Nu je menší klub v přízemí nadzemní stanice U-Bahnu. Ještě v řadě na pivo jsme slyšeli, že Sophia už začíná hrát. „What the fuck?!“ rozhodil Petar ruce. „To jako hraje tu nejlepší písničku hned na začátek?“ A skutečně. Z nějakého nepochopitelného důvodu, který se příčí všem zásadám koncertních programů od dechovky po metal, se zpěvačka rozhodla jako první zahrát Being Special. Rozmluvila jsem Petarovi, že by bylo lepší jít někam do baru, a vtlačila se vedle zvukařského hnízda. Zpěvačka pokračovala úplně neznámou – a nezajímavou – písničkou, kterou ani neuvedla, a hned nato zařadila příšernou coververzi Moon River. Petar poznamenal, že vypadá zhuleně. Anebo je nervózní. „Nejspíš je nervózní a zhulená zároveň, a to je vůbec ta nejhorší kombinace,“ povídám já.

Naštěstí pokračovala tím lepším z alba: Dizzy Izzy („Hello yellow helicopter take me to the mental doctor“) pro mě a 3:05 („If there's something wrong with me, it don't mean things are right with you“) na míru Petarovi. „Tohle budu používat,“ usmál se na mě úlisně. V Berlíně jsem se nakonec nepotkala s jeho přítelem a napadlo mě, jestli už vyřešili jeho malý kokainový zlozvyk.

Sophia měla na pódiu malé klávesy a s sebou týpka s basovou kytarou, kterou dost často střídal za MacBook. Když ale točil knoflíkem na mixáku, spíš to vypadalo, že ladí volume. Duo se snažilo vytvářet koncertní verze písniček, ale to je dost problém, pokud nemáte nic zajímavého, co byste zahráli. Je dobré si tohle přiznat a nekrmit publikum dlouhými plochými přechody o ničem. Za celé vystoupení Sophia s publikem nekomunikovala, pokud nepočítám: „Jak se máte? Dobře. To je dobře, já se mám taky dobře!“ Asi bych dokázala říct pár vět navíc. Třeba: „Já jsem Sophia Kennedy, pocházím z Baltimoru, ale žiju kdovíproč v Hamburku, a tohle je můj kamarád XY a tyhle písničky jsou z mojí desky, co vyšla minulý rok.“ Když už nic jiného. Tedy pokud vyloženě nelpíte na tom, aby o vás nikdo nevěděl, nebo se vážně nechcete živit hudbou a tady jste vlastně jen proto, že jste chtěli sto padesáti lidem ukázat svou novou košili s vyšívanýma kytičkama.

Koncert s repertoárem jednoho alba netrvá nikdy dlouho, ale ve skutečnosti celé album ani neodehráli. Kromě pár pochopitelných vynechávek nezahráli moji oblíbenou Bug on a Rug, což mě trochu ranilo. Proč prasit Moon River, když mám vlastní dobrou skladbu? Na závěr nás zpěvačka dorazila přídavkem. „Proč hraje znova tu samou písničku?“ podíval se na mě Petar. Ano, proč hraje znova Being Special, je to vtip nebo nějaký nový dramaturgický rámec, co nechápu? Ne, byla to jiná písnička. Ale s naprosto totožným sledem akordů. Scheiβe. Tohle už není ani béčkový song, tohle je céčko jak vyšitý. Vzali jsme kabáty a vypadli.

Info

Sophia Kennedy (us)
20. 3. 2018 Bii Nu, Berlín, Německo

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace