Články / Reporty

Film a živá hudba: Piccadilly vs. Kittchen

Film a živá hudba: Piccadilly vs. Kittchen

keša | Články / Reporty | 29.07.2014

Konečně se zdálo, že Anna May Wong v roli Sosho nebude taková potvora jak všechny ostatní femme fatale v předešlých filmech sekce Diva v němém filmu. Piccadilly z roku 1929, režie Ewald André Dupont, Velká Británie.

Kittchen byli dnes dva, za bicíma, laptopem a basou už takřka tradičně Tomáš Neuwerth. Chlapík v masce začal k úvodní scéně elektronicky, smyčkou z telefonu. Úvod, který jsem luštil a snažil se ho přiblížit k dění na plátně. Splynutí se objevilo záhy při scéně v kuchyni, nemohli si vybrat lepší film! Na plátně myčky nádobí, každá z nich jasná femme fatale, ale taky ta největší, geniální čínská tanečnice Sosho, co svůj talent skrývá.

Film se začíná rozjasňovat v době, kdy Kittchen vezme kytaru se zkresleným zvukem, na bicí se přidává Tomáš. Krásná kamera vysvětluje pohnutky hrdinů třeba jen záběry na ruce, častý motiv. A pak je to tady, chvíli mi to trvá. „Něco se ve mně mění,“ zpívá Kittchen. Ve mně taky, po chvíli to dává smysl, najednou konkrétních hudební věty přiřazuji vnitřním pochodům hrdinů. Počestnost postupně opadá. První lež Sosho, ani ona nebude tak dokonalá, jak se na začátku zdálo, ve chvíli, kdy je lež odhalena a smlouva leží na stole, vzniká motiv vraždy. Okamžitě husina. Pomalé, až triphopové bicí, dlouhý noir podkres kláves, kytara v rozmazaných plochách. Čím déle se dívám a poslouchám, tím víc mě to celé dostává.

Kittchen film sedl a i přes velkou míru dialogů neztratil tempo. Kapela nemusela reagovat na jednotlivé záběry, atmosféra filmu byla postupem času čím dál tesknější, zhoustlo i sociální dusno. „To nejsem já, kdo vypovídá,“ zpíval Kittchen při dění v soudní síni. Pak šlus, vrah odhalen a film se loučí ukázkou sociální spodiny Londýna. Plátno potemnělo, ale Kittchen ještě rozjeli svou píseň Pod Prahou, která doplnila poslední záběry, film se překlopil do samostatné performance. Až na výjimky zůstali všichni sedět, biograf pomalu dozníval. A doznívat ještě dlouho bude.

Info

Piccadilly (hudební doprovod: Kittchen)
28. 7. 2014, Kino Hvězda, Letní filmová škola, Uherské Hradiště
www.lfs.cz

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace