woko | Články / Reporty | 05.11.2014
Komu nestačili před třemi týdny Animals As Leaders a jejich bezlítostná technická dikce, měl první listopadové pondělí příležitost dosytit se opět v pražském Rock Café. Obscure Promotion ten večer připravili nabitý program čtyř kapel, u kterých chytit rytmus chce trochu cviku.
Tuzemským posluchačům dobře známí Tides from Nebula poněkud vybočovali ze zbytku lineupu, ale jejich set nalákal před pódium dost lidí. Poláci už mají naučená větší pódia, takže se neostýchali a využívali prostor na maximum. V závěru dokonce kytaristi sešli do publika a vše završili kytarovou řežbou. Zahráli nejznámější hity, ale půl hodiny na post-rock je jako jít do cukrárny a dát si rakvičku. Vcelku bouřlivý potlesk, bylo znát, že někteří přišli jen na ně.
Je to skoro přesně rok, co Circles předskakovali na stejném místě The Dillinger Escape Plan, tentokrát měli v přítomnosti žánrově spřízněných kapel lepší podmínky k uhranutí českého posluchače. Jenže po vesmírných Tides from Nebula to šlo špatně. Kapela sice dávala do vystoupení spoustu energie, basák o výzoru kanadského dřevorubce se sotva vešel na pódium a hrozil pěstí, co to dalo, ale teprve před koncem setu se prořídlé obecenstvo rozpohybovalo. Metal s čistými vokály pozvolna připravil na zbytek večera, protože hudba už měla akorát přitvrzovat. Circles tak svojí roli splnili, ale bohužel u nás nemají dostatečnou základnu, aby si tu mohli dovolit hrát každý rok.
Monuments by se dali označit jako hair metal, protože takovou úroveň afer, dreadů a plnovousů jsem v kapele neviděl dlouho. Dítě kytaristů z Fellsilent a The Tony Danza Tapdance Extravaganza vydalo v létě už druhé album, ale v pondělí se jim musel v napraném lineupu seškrtat program na pouhé čtyři skladby. Nedostatkem prostoru se kapela vůbec nenechala ovlivnit. Skvělou uvolněnou atmosféru udržoval zpěvák Chris Barretto, který v prodlevách vtipkoval, bavil se s publikem a jeho projev vůbec působil ohromně sympaticky. Krátký, ale o to povedenější set zanechal novou žízeň po další muzice. Na bicí navíc zaskakoval John Gillen (The Haarp Machine), takže se nemůžu dočkat, až přijedou znovu v plné sestavě a na celý set.
Headlineři After the Burial svým až příliš vážným vystupováním vypadali po Monuments téměr úsměvně. Beze slova a větších průprav začali sázet své progresivní metalcore. Před pódiem se okamžitě utvořil kotel skalních fans, a i když Rock Café zůstalo sotva z půlky zaplněné, kapela neměla nouzi o odezvu. Hesla jako “Go crazy!” a “Lose control!” dopadala na úrodnou půdu a publikum úspěšně maskovalo slabší účast. Skladby z posledního Wolves Within se střídaly s kousky z Rareform, takže každý si mohl najít to svoje. Čas utekl jako voda a po půl jedenácté se bez přídavků kapela sebrala. Zůstala nepatrně za očekáváním, ale pod pódiem byli všichni spokojení. Nevím, jestli je zase někdy potkám v klubu, ale na festivalu si je dokážu představit docela dobře.
After the Burial (us) + Monuments (uk) + Circles (au)
3. 11. 2014, Rock Café, Praha
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.