Články / Reporty

Jako v tranzu (The Rodeo Idiot Engine)

Jako v tranzu (The Rodeo Idiot Engine)

woko | Články / Reporty | 16.12.2015

Francouzský hardcore hory přenáší. Měsíc abstinenčních příznaků po Birds In Row přijeli do Crossu vyléčit až The Rodeo Idiot Engine. Jejich čerstvou novinku Malaise posluchači teprve po světě rozbalují, ale už teď není pochyb, že jde o jejich nejlepší desku. Stejně jako Jane Doe započala novou éru Converge, Malaise je milníkem pro tyhle Francouze.

Dorazím chvíli před začátkem, ale v šatně dostanu lístek číslo 1 a dole na baru není ani noha. Čekal jsem horší účast, ale tohle? Trnavští Fishartcollection mezitím zvučí a během té čtvrthodinky se díky bohu pár lidí objeví. Zpěvák Peter se s pódiem ani neobtěžuje a rovnou mezi nás dvacet skočí dolů. Set obsahuje hlavně skladby z připravovaného EP, které jsou možná trochu překvapivě v jejich rodné slovenčině. Samozřejmě dochází i na dva roky staré album In Oil, včetně coveru Poison od Nicole Scherzinger, crossover s foukací harmonikou si často sahá do prog metalu nebo avantgardy. Pětice bere hraní s humorem a na výkřiky "Pome!" odpovídá: "Už ideme, musíme sa pripraviť, sme profesionáli." Peter se v hledišti pohybuje jako doma a svojí energií přispívá ke skvělému dojmu z vystoupení. Bylo vidět (a slyšet), že celá kapela jsou „profesionáli“.

The Rodeo Idiot Engine se moc neoklepávají a začínají hrát pro pět lidí, co zrovna přišli z baru s pivem. Všichni v uniformně černém oblečení do nás beze slova vypálí. Moment, kdy se člověk nemůže půl minuty nadechnout, protože je to jako padat z útesu. Úvodní Makurrak, stroboskopy, světla zespoda do lidí. Není se s kým pustit do kotle, většina si drží od pódia odstup. Power violence s minimálními pauzami, ve kterých nám dává kapela pár vteřin prostor pro nadšený potlesk. Že do toho neumí jen mlátit jako hluchý do vrat dokazují u Syngue Sabour. Ale neztrácejí na tempu a spouštějí Le parfum. Zpěvák málem sjede s odposlechem na parket, v ten moment nechci nic jiného než nízký strop a upocený kotel. Třicet hrdel řve a píská. Čas ubíhá příšerně rychle, když se bavíte. Final Relief jako dvouminutový záchvat zuřivosti téměř před koncem. Mám propocené triko, a to jsem se jen tak pohupoval do rytmu. Jenže jak pohupoval. Jsem jak v tranzu. Pódium se rozsvítí a zpátky do reality. "Hrajete živě Ildoak?" "Je to moc vrstev, naživo to zahrajeme jen jednou, doma." Jsem vlastně rád - to bych nejspíš ani neudýchal.

Info

The Rodeo Idiot Engine (fr) + Fishartcollection (sk)
13. 12. 2015 Cross Club, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace