Anna Pleslová | Články / Reporty | 24.11.2014
Téměř přesně před měsícem Klaxons oznámili, že tahle tour bude jejich poslední. Očekávání koncertu tak ještě stouplo, vyprodáno ale v Lucerna Music Baru nebylo. Předskokani Fenech Soler předvedli slušnou synthpop-rockovou show. Přesně ten typ kapely, který si doma nepustíte, protože je too simple mainstream, ale naživo fungujou.
Pak už se stage začala proměňovat na kosmickou diskotéku. Všechny nástroje v bílém, velká op-artová plachta na pozadí a všude logo očekávané kapely, tentokrát působící jako pilulka LSD. Z beden se začal ozývat osmdesátkový Phil Collins a všechno bylo dokonale připraveno, aby dance party mohla začít. Ale?! Opak byl pravdou. Kluci přišli všichni v bílém. V UV světle nás fešácký zpěvák James Righton oslnil zářivě bílým úsměvem. A pak se strhla mela... Rockový koncert se vším všudy. Měla jsem co dělat, abych uchránila sebe, natož foťák, Klaxons sázeli jednu rychlou pecku za druhou, všechno ze starších, syrovějších desek. Až v první třetině přišel „odpočinek“ u Show Me a Miracle a There Is No Other Time z posledního, tanečnějšího alba.
Deska Love Frequency? Rozplizlý osmdesátkový pop beze špetky jakékoli nadstavby. Kdyby Klaxons zahráli i na 80’s party, jež následovala po koncertě, nikdo by nepoznal rozdíl. Jen dneska se tomu sofistikovaně říká New Rave. Ale zpátky k show. Londýnští kluci si chtěli jedno ze svých posledních vystoupení pořádně užít a s nimi si to také užívalo publikum. Keira Knightley, manželka zpěváka Rightona, s úsměvem přihlížela z rohu backstage.
Ano, byla to dobrá show. Kdyby nevypadali v těch bílých hábitech jako čtyři spermie a odpustili si zbytečné serepetičky typu kytary vytisknuté na 3D tiskárně, hodnotila bych ještě o malinko lépe. Ukončení setu hitem It’s Not Over Yet může naznačovat, že ještě třeba není všem dnům konec, necháme se překvapit. Poslední gig hrají v Mexiku a v zemi tequily se může stát ledacos.
Klaxons (uk) + Fenech Soler (uk)
22. 11. 2014, Lucerna Music Bar
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.