Jakub Šíma | Články / Reporty | 06.03.2017
Když Rae Sremmurd zhruba před rokem a půl vyprodali Lucerna Music Bar, vznášela se kolem nich očekávání budoucích popových hvězd. Skutečnost, že se jim nyní stejný kousek povedl také s velkou Lucernou, jen stvrdila fakt, že tentokrát již přijeli v pozici globálních hvězd. Může za to deska Sremmlife 2 a především singl Black Beatles, který sbírá na YouTube stamiliony zhlédnutí a inicioval virální hnutí Mannequin Challenge.
Letmý pohled do foyer odhalil, že ke generační výměně došlo v plném rozsahu. I když se o Rae Sremmurd mluví jako o party trash rapu, mnohem blíže skutečnosti je status popových hvězd. Hvězd se strmou vertikální trajektorií, u nichž není jisté, jaký směr nabere křivka jejich kariéry po opadnutí vlny virálního úspěchu. Toho večera se v nedalekém Rock Café konal koncert rapových veteránů Onyx, ale říci, že fanouškovský průnik obou koncertů se blížil nule, je eufemismus.
V roli předskokanů se postupně objevili Impaxct a Bobo Swae, ale v obou případech se jednalo o epizodické vystoupení nepřesahující délku třech tracků. Hlavní slovo měl DJ sytící publikum záplavou aktuálních hitů, které nadšeně hypoval, stran DJských kvalit postačí konstatování, že hrál z notebooku.
Letmý pohled na tracklist alba Sremmlife 2 odhalí otvírák každé show, krátce po desáté byl čas na Start a Party. Už první momenty ovšem ukázaly, že živému provedení se nedaří dosahovat albové úrovně a následující No Flex Zone dojem ještě upevnil. Bratři Swae Lee a Slim Jxmmi se po většinu času pasovali do role hypemanů vlastního vystoupení, zajímavé a zároveň náročnější party přehráli bezezbytku z playbacku, sami odrapovali jen některé. Těžiště show bylo ve frázování citoslovcí, nekonečném skákání po stagi a značném pódiovém nasazení. To se projevovalo na potem zbrocených tělech hlavních aktérů a množství vystříkaných lahví vody a šampaňského. Pokud bychom významově odstínili slova koncert a show, tak prvního se vystoupení snad ani nedotklo, zatímco druhého byl plný dům.
Někdy nebylo snadné přes množství natáčejících telefonů zahlédnout dění na pódiu, ale u skupiny postavené na virálním úspěchu se jedná o nevyhnutelný doprovodný jev. Dvojice za neopadajícího nadšení publika přehrála všechny své hity, a byť si čerství majitelé občanských průkazů snažící se o mosh pit mohli myslet, že nemají konkurenci, skutečně divoký dav vypadá jinak. Za protagonisty běžela po celou dobu vizualizace estetikou odpovídající láhvi Robby Bubble, a když na pokyn „freeze“ vyletěly za hlasitého povyku ruce nad hlavu, nepohrdnul jsem dvojitým Jamesonem na baru.
Rae Sremmurd (us)
2. 2. 2017 Lucerna - Velký sál, Praha
foto © Romana Kovácsová
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.