Zdeněk Malinský | Články / Reporty | 29.04.2015
Po více než dvou letech v Truhlárně, po pěti letech na Majerovkách.
Zajímavá byla už pozvánka namluvená kapelníkem Linhartem, která přišla z klubu mailem: „... chci vás pozvat na výlet do starých legend, příběhů možná skutečných a možná jen tušených, chci vás pozvat do dávné země Gabréta, ve které potkáte bohyni Gotys, zbořené valy keltských měst, svatou Annu - zachránkyni námořníků, i zjevení příšerné Perychty... svět jaký býval.” Lépe bych to nepopsal a vězte, že ve stejné atmosféře se odehrál celý koncert. Dva zhruba třičtvrtěhodinové bloky rozdělila patnáctiminutová minut přestávka na posilněnou. Zazněly všechny hity (dá-li se to tak říci): jediná převzatá Přízrak z Londonderry, Narvik, Mlžná, na závěr Gabréta a jako přídavek Violetta. Nutno dodat, že Petr Linhart je vtipným a nápaditým uvaděčem a svými glosami umně vyplnil prostor mezi skladbami.
Majerovy brzdové tabulky hrají dlouhou dobu v nezměněné sestavě a na jejich bezvadném a pohodovém výkonu je to znát. V dnešní hektické době není na škodu občas (se) takto zklidnit. Pokud jste ještě (o) Majerovky neslyšeli, doporučuji poslechnout a pak zajít na koncert. Z nahrávek zkuste Gabréta nebo živé Noc ozvěn. Stejné platí i o Petru Linhartovi (sólo nebo lépe ve verzi s 29 Saiten). Jeho deska Autobus do Podbořan je velmi povedená, při poslechu se vám staré příběhy zhmotní v místnosti.
S ohledem na malou kapacitu sálu, nízkému vstupnému a krátkou otvírací dobu nebude asi byznys klubu plusový, proto majiteli Martinu Louženskému patří velké díky. Široko daleko jiné podobné (ani jiné) kulturní zařízení není, přesto tu nebývá plno. Asi všichni čumí na bednu nebo lejou pivo. Dobře jim tak.
Majerovy brzdové tabulky
24. 4. 2015, Klub Truhlárna, Jesenice (u Rakovníka)
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.