Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 08.11.2017
Očekávání je pěkně ošidná mrcha. Často vytvoří v hlavě zkreslenou představu o tom, jak bude koncert kdovíjak geniální. Jindy jsou zase očekávání opačná, nebo spíše neutrální, což byl i můj případ stran americké zpěvačky Beth Hart. Na svém kontě má stabilně nadprůměrné desky a výjimečný hlas, od začátku bylo jasné, že to prostě bude dobré. Jenže – mrcha ošidná...
Od prvních momentů, po dvojitého začátku po směle přiznaném výpadku textu a sestupu mezi diváky, kde Beth Hart odzpívala první skladbu, bylo jasné, že jenom “dobré” to asi nebude. První chvíle nastolily atmosféru pevného propojení zpěvačky a vyprodaného Fora Karlín, atmosféru plnou oboustranného porozumění, emočního provázání a pověstné jízdy na jedné vlně.
fotogalerie z koncertu tady
Beth Hart se (v) Praze rozdala. Od rockovějších skladeb přes akustickou vsuvku až k intimním skladbám, kde pódium zpěvačka opanovala sama za klavírem, v každé vteřině dávala publiku duši obnaženou na stříbrném podnose. A to ani nedutalo. Dokonce ani těch mobilů moc nesvítilo. Každá píseň byla po zásluze oceňována dlouhým, v některých momentech až nekonečným potleskem, který byl dost možná překvapením i pro samotnou zpěvačku. Beth Hart převedla bezchybný výkon bez jediného zaváhání (výpadek textu byl spíše milý). Hutně znějící tříčlenná kapela - opulentnější aranže z desek byly redukovány na obligátní kytaru/basu/bicí - se nijak netloukla s vokálem, všechny nástroje byly čitelné, zpěvu bylo rozumět. Škoda jen možná volby prostoru, Forum Karlín je studené jako psí čumák. I tak se jej Beth Hart podařilo zahřát absolutně upřímným, za srdce beroucím vystoupením.
Není to tak dávno, co jsem byl na koncertě Nicka Cavea. To byl taky vyjímečný zážitek. Ale mrazení v zádech přinesla až Beth Hart.
Beth Hart (us)
6. 11. 2017 Forum Karlín, Praha
foto © Romana Kovácsová
nově ohlášené vystoupení: Beth Hart (us)
29. 11. 2018 Forum Karlín, Praha
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.