Jiří V. Matýsek | Články / Reporty | 08.11.2017
Očekávání je pěkně ošidná mrcha. Často vytvoří v hlavě zkreslenou představu o tom, jak bude koncert kdovíjak geniální. Jindy jsou zase očekávání opačná, nebo spíše neutrální, což byl i můj případ stran americké zpěvačky Beth Hart. Na svém kontě má stabilně nadprůměrné desky a výjimečný hlas, od začátku bylo jasné, že to prostě bude dobré. Jenže – mrcha ošidná...
Od prvních momentů, po dvojitého začátku po směle přiznaném výpadku textu a sestupu mezi diváky, kde Beth Hart odzpívala první skladbu, bylo jasné, že jenom “dobré” to asi nebude. První chvíle nastolily atmosféru pevného propojení zpěvačky a vyprodaného Fora Karlín, atmosféru plnou oboustranného porozumění, emočního provázání a pověstné jízdy na jedné vlně.
fotogalerie z koncertu tady
Beth Hart se (v) Praze rozdala. Od rockovějších skladeb přes akustickou vsuvku až k intimním skladbám, kde pódium zpěvačka opanovala sama za klavírem, v každé vteřině dávala publiku duši obnaženou na stříbrném podnose. A to ani nedutalo. Dokonce ani těch mobilů moc nesvítilo. Každá píseň byla po zásluze oceňována dlouhým, v některých momentech až nekonečným potleskem, který byl dost možná překvapením i pro samotnou zpěvačku. Beth Hart převedla bezchybný výkon bez jediného zaváhání (výpadek textu byl spíše milý). Hutně znějící tříčlenná kapela - opulentnější aranže z desek byly redukovány na obligátní kytaru/basu/bicí - se nijak netloukla s vokálem, všechny nástroje byly čitelné, zpěvu bylo rozumět. Škoda jen možná volby prostoru, Forum Karlín je studené jako psí čumák. I tak se jej Beth Hart podařilo zahřát absolutně upřímným, za srdce beroucím vystoupením.
Není to tak dávno, co jsem byl na koncertě Nicka Cavea. To byl taky vyjímečný zážitek. Ale mrazení v zádech přinesla až Beth Hart.
Beth Hart (us)
6. 11. 2017 Forum Karlín, Praha
foto © Romana Kovácsová
nově ohlášené vystoupení: Beth Hart (us)
29. 11. 2018 Forum Karlín, Praha
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.